Ahad, Februari 01, 2015

Jangka suhu Politik didalam Pakatan semakin hari semakin melonjak naik ekoran dari pertelingkahan yang berpanjangan melibatkan PAS dan DAPigs sejak akhir - akhir ini dilaman media.

Jika sebelum ini, kenyataan - kenyataan dibuat oleh segelintir pemimpin PAS dilihat tidak selari dan senada dengan apa yang telah diluahkan oleh kepimpinan parti itu sendiri secara terbuka.

Malah ada dikalangan mereka yang dilihat lebih berat menyokong puak - puak DAPigs sehingga sanggup membelakangkan pemimpin parti sendiri serta menganggap kenyataan yang dibuat bersifat 'Peribadi'.

Walhal, yang memberikan kenyataan sebelum ini bukan calang - calang orang. Mereka yang membuat kenyataan tersebut terdiri dari kalangan pemimpin diperingkat atasan yang memegang jawatan tinggi.

Maka timbul la kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang ini memberikan pendedahan berhubung konflik dalaman yang bakal dihadapi oleh Setiausaha Agung PAS Pusat itu nanti.

Klik untuk besarkan imej
Kenyataan yang dimuat-naik dalam laman media sosial Facebook miliknya itu turut bersetuju dengan kenyataan yang dibuat oleh Pak Mus terhadap sikap yang ditonjolkan oleh Guan Eng.

Guan Eng bukan sahaja dianggap sebagai seorang yang 'Mulut Celupar', bahkan dia juga dianggap sebagai pemimpin "Mulut Tempayan" atau "Lidah Biawak" kerana pandai bermain dengan kata - kata.

Selain itu, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang itu juga turut mempertikaikan pemberian wang bantuan kepada PASMa-Cai sebanyak RM 1.5 juta seperti mana yang dinyatakan oleh Raja Petra. (Klik Sini)

Katanya, pemberian wang daripada DAPigs itu adalah bagi tujuan untuk membantu melaksanakan kempen melawan Hadi Awang selaku Presiden PAS dalam pemilihan akan datang.

Dan sebagaimana yang difahami, golongan PASMAisme yang dibajai oleh DAPigs dengan dana tersebut juga turut dijaga dan dibela oleh Kumpulan yang disertai oleh AJK PAS Pusat sendiri.
"Lebih dahsyat, sehingga hari ini penggerak-penggerak PASMA terutamanya Pahrolrazi sendiri langsung tidak diambil tindakan. Bukan setakat tidak dipecat daripada parti, bahkan satu amaran pun tidak dikeluarkan oleh PAS Pusat. 
"Kenyataan Cikgu Pa semalam sangat mengembirakan saya kerana sudah agak sekian lama saya tidak melihat jati diri PAS mempertahankan dasarnya apabila diserang oleh rakat Pakatan Rakyat. 
"Tetapi, saya turut menyimpan kebimbangan kalau Cikgu Pa melakukan U-Turn sebagaimana sebelum ini, justeru golongan PASMAisme ini mungkin mengugut beliau dengan video porno," katanya melalui status tersebut.
Maka kesimpulan mudahnya, masih ada lagi dikalangan puak - puak PAS ini yang masih sanggup menjadi BARUA kepada orang lain demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Persoalannya, sampai bila mereka ini perlu dibiarkan begitu sahaja? Adakah kepimpinan PAS terlalu TAKUT untuk mengambil tindakan ke atas mereka? Atau, adakah mereka yang terlibat itu KEBAL dari sebarang tindakan? Itu korang fikir la sendiri!!!

PS: Kiranya, yang sebarkan video Pak Mus tebar 'Roti Canai' sebelum ini bukan la kerja budak - budak UMNO, tapi dikalangan pemimpin - pemimpin PAS sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping