Ahad, Februari 15, 2015

Barisan Nasional didakwa pernah menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim jika dia meninggalkan Pakatan yang memenangi 52% undi popular pada 2013, kata anaknya malam tadi.

Naib Presiden PKR dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar memberitahu satu ceramah di Pulau Pinang yang tawaran itu dibuat semasa rundingan pendamaian pasca pilihan raya.
"Dia disuruh mengabaikan sekutu PKR, PAS dan DAP; menerima tawaran itu, membentuk kerajaan... 'que sera sera' (apa yang terjadi, akan terjadi), kita bergembira bersama-sama.
"Apa keputusan beliau? Beliau menolak tawaran itu sama sekali kerana ia berkaitan hidup dan mati perjuangan kami. Sebagai sebuah gabungan, kita hanya boleh bekerja bersama-sama selagi kita berpegang kepada prinsip," katanya pada ceramah di tapak ekspo Seberang Jaya di Permatang Pauh, kawasan Parlimen Anwar.
Nurul Izzah memberitahu hadirin seramai kira-kira 1,000 orang itu, Anwar bersetuju berunding apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendesak supaya satu pendamaian diadakan selepas pilihan raya.

Beliau berkata, bapanya menetapkan syarat, antara lain, mesti wujud usaha menangani rasuah dalam kerajaan persekutuan dan dalam menangani isu ekonomi, tetapi rundingan itu akhirnya tidak berjaya.

PS: Heh! Nampak gayanya, tak serik - serik lagi Si Mak Janda ni menabur fitnah yang bukan - bukan. Biar pun kali ini ianya tidak melibatkan orang lain.

Malangnya, fitnah yang ditaburkan oleh Si Mak Janda tu di Seberang Jaya melibatkan Papa dia sendiri!!! Tak ke pelik tu? Bapak dia pun nak difitnahnya.

Semuanya kerana apa? Kerana mahu menjaga Kepentingan Politik Peribadi dia dan keluarganya. Bukannya untuk menjaga kebajikan rakyat secara umum.

Yang herannya, ceramah yang disampaikan itu dibuat pada waktu malam sedangkan sebelum ini, Si Wan Azizah tu seru supaya semua orang berkhemah depan penjara.

Jadi, kalau diorang sibuk buat ceramah diwaktu malam, siapa pulak yang berkhemah didepan penjara tu? Takkan MACAI pulak yang diupah untuk buat kerja yang tak berfaedah dan mengabihkan masa tu!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Jika x betul, BN samanlah supaya ada penceraan kerana ini cubaan untuk mengaibkan BN.

    BalasPadam
  2. dulu BAPAK dia cakap Jutawan Arab offer banglo & jawatan berbilion2..

    kepala hotak temberang, kalau banyak duit kenapa duit yahudi pula dia angkat.
    Thian Cua dpt check dari Gorge Soros

    mcm ni punya orang pun melayu Cina mau percaya ka..

    BalasPadam
  3. Letih melayan...hmmm

    BalasPadam
  4. BN ni baik hati kalau saman pun menang kes selesaikan luar mahkamah. Macam kes fitnah Raja Nong Chik tu pasal mereka bebas membuat fitnah sebab bila bersalah mereka minta maaf dan buat muka sedih dgn air mata berlinang. Org melayu ni mudah tersentuh jiwa mereka. Ini fitnah zaman moden kalau zaman feudal d mana sultan berkuasa ada yg kena bunuh arahan sultan dek percaya percaya.

    BalasPadam
  5. Huk aloh. Mesti dia percaya cakap bapak dia tu. Macam 16 sept jugak la..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping