Ahad, Mac 01, 2015

Kalau kita tanya kepada sesetengah pihak diperingkat bawahan, sudah pasti mereka akan membantah dan mengkritik tindakan yang bakal dilakukan oleh YAB Menteri Besar Pahang ni.

Sudah menjadi perkara biasa dikalangan rakyat Malaysia sejak kebelakangan ini yang akan memberikan respon negatif serta menolak cadangan tersebut secara terang - terangan tanpa memikirkan natijahnya.

Bagi mereka, buat apa MB Pahang nak berikan ruang dan peluang keistimewaan untuk golongan Cina di Malaysia sedangkan mereka secara terbuka menolak agenda Kerajaan Barisan Nasional?

Pada hakikatnya, isu ini tidak ada kaitan dengan isu perkauman walaupun secara realitinya, masyarakat Cina menolak kepimpinan BN yang diketuai oleh UMNO dalam dua Pilihan Raya Umum yang lepas.

Apa yang jelas, trauma yang dialami oleh rakyat, terutama sekali dikalangan orang - orang Melayu masih kekal sampai ke hari ini sehingga membuatkan mereka terasa pedih untuk menerimanya.

Malah, puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun tidak dapat menafikan perkara ini berdasarkan kepada statistik pembuangan undi yang berlaku dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Maka bagi mereka, golongan tersebut tidak perlu lagi diberi sebarang keistimewaan dengan mewujudkan Biro Khas bagi menjaga kebajikan dan kepentingan mereka. Lantak diorang la nak jadi apa pun!!!

Namun, inilah sifat KEPRIHATINAN serta KEBERTANGGUNGJAWABAN seorang Menteri Besar UMNO terhadap rakyat tanpa mengira fahaman Politik serta bangsa dan perkara itu dianggap penting.

Ianya merupakan diantara perkara WAJIB yang perlu ditunaikan biarpun masyarakat Cina secara majoritinya menzahirkan sentimen menolak kepimpinan Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO.

Jelas, tindakan yang dilakukan oleh YAB Menteri Besar Pahang ini adalah wajar disokong dan perlu dilaksanakan demi memastikan Kebajikan Rakyat secara keseluruhannya terbela serta dijaga dengan baik.

Bukannya macam Rejim DAPigs di Pulau Pinang tu yang hanya sekadar mengutamakan soal menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan memainkan sentimen perkauman secara terbuka!!! Lepas tu, tak nak mengaku pulak!!! Memang Haramjadah namanya!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. tak habis2 nak bodek bangsa mata sepet ni...hidung tak mancung pipi tersorong2...penyokong yg taat setia ada biro apa pulak?

    BalasPadam
  2. Secara averagenya cina memang lebih kaya dari orang melayu. Terhegeh2 lagi umno nak cium mereka. Banyak lagi orang melayu yg susah. Cuba ambik hati penyokong pas. Saya rasa lebih senang dan murah. Belanja berbilion ringgit utk kaum yg sememangnya pengundi dap tidak akan memberi kesan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.. sementara ade kuasa.. lbh baik mb pahang melabur pd bangsa sendiri.. bantu org melayu berniaga.. bg peruntukan... lantik pemborong melayu.. lambakkan peniaga melayu dlm semua jenis perniagaan.. bg kursus secukupnya.. drpd lantik biro bangsa x kenang budi dan dah mmg kaya.. lbh baik lantik biro pantau peniaga melayu hingga berjaya..

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping