Ahad, Mac 01, 2015

Aik? Ini satu perkara yang cukup menghairankan kita ni. Kenapa pulak kali ini, bila harga minyak naik, tak ramai pulak orang berpusu - pusu ke stesen minyak untuk mengisi tangki mereka?

Kebiasaannya, bila dengar je harga minyak naik, masing - masing sibuk keluar dan menyerbu stesen - stesen minyak untuk memenuhkan tangki masing - masing sebelum jam 12 tengah malam.

Sampai tahap ada stesen minyak yang rosak dan jahanam dikerjakan oleh pengguna - pengguna kerana tak dapat isi minyak sebab stesen tersebut telah pun kehabisan stok simpanan mereka.

Tapi, lain pulak dengan apa yang berlaku malam semalam. Biarpun pihak kerajaan dah buat pengumuman seawal jam 8 malam, takde pulak yang dilaporkan ada stesen minyak yang jadi kecoh.

Semuanya senyap sunyi je macam biasa seolah - olah macam tak de apa - apa yang berlaku. Semuanya beroperasi seperti biasa. Itu yang membuatkan sesetengah pihak merasa hairan melihatnya.

Ini disebabkan, kenaikkan harga minyak kali ini tidak menjadi satu bahan Politik Murahan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Naik 25 sen, tapi ianya tetap berada diparas yang munasabah.

Jadi, hilang la modal puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk menghasut rakyat supaya keluar untuk mengisi tangki minyak bagi kenderaan masing - masing. Bahkan diorang pun tak berani nak cakap banyak.

Jika sebelum ini, pelbagai pihak dah bangkit mempertikaikan tindakan peniaga dan pemborong yang rakus menaikkan harga barang sesuka hati mereka setiap kali kenaikkan harga minyak berlaku.

Tapi malangnya, dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu semuanya KECUT BUAH KERANDUT mereka nak buat desakan terhadap peniaga serta pemborong yang terlibat.

Kerana apa? Kerana ada dikalangan peniaga dan pemborong tu semuanya kroni - kroni dan proksi puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Maka sebab itulah mereka tak berani nak bersuara demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri!!!
Categories:

7 ulasan:

  1. Saudara blogger SH. Saya sering juga menjengok ke laman saudara. Apa yang saya perhatikan bahawa posting saudara tidak ada kualiti penulis professional. Cara saudara menulis, memenengahkan pandangan dan argument tahap kebudak2an. Berfikirlah secara kritis dan sebagai penulis komentar politik yang bijaksana dqn professional. Tolong jangan bawa pemikiran rakyat malaysia yang 99% literate diperbodohkan2kan denga gaya penulisan tahap hukum rimba. Tingkatkan tahap tulisan saudara. Saya percaya bloger Semut Hitam Boleh. Bolehkan??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih diatas pandangan yang diberikan.

      Setiap orang ada cara penulisannya sendiri. Blog ini menulis menggunakan bahasa orang yang biasa duduk dikedai kopi, yang bersembang cerita pasal Politik. Kebanyakkan dari mereka terdiri dari golongan orang Muda.

      Maka penulis yang argumentif rasanya tidak sesuai untuk digunakan. Lebih santai menggunakan penyampaian sebegini dari membuat penulisan yang orang lain susah nak faham.

      Maaf sekiranya blog ini tidak mencerminkan gaya penulisan yang profesional. Blog ini hanya sekadar penulis picisan yang memerhatikan Politik dari kalangan orang - orang yang berada diperingkat bawahan dan tidak bercadang untuk mengubahnya dalam masa terdekat.

      Padam
    2. Ari ari saya baca blog....takde masalah ok je... gaya penulisan atau bahan yg nak disampaikan yg tak berkenan dihati.....teruskan semut.....hanya utk info, saya dah masuk blog pakatan, ada yg langsung tak boleh beri komen berlawanan, pasti delete...dah lah berita di gubah sesuka rasa..sampai tahap fitnah..yg disambut komen puok sama geng guna kata...ya allah, subhanallah, masyaallah...lepas tu mintak laknat... ni baru kebudakan budakan, hanya tau nak menang, dia je betul...

      Terus berjuang...semut tak pernah henti mengalah, terus bergerak berpasukan walau disimbah air....

      Padam
  2. A damn very good answer SH.Tell that fellow to establish his own blog and fly kites.

    BalasPadam
  3. Menulis mcm semut lebih baik dari menikus mcm kebykn wakil umno..

    BalasPadam
  4. Jwpan semut hitam kpd yg mmbri pandgan diats..sy amat bersetuju..peyampaian kita tdk perlu di perhalusi..yg pnting bila kita bicara kefahaman kpd pembaca itu yg pnting..sprtimana org bercakp di kdai2 kopi..jd sy rasa yg mmbri pndgn itu..mgkin dia suka kpd novel..atau yg lainya..

    BalasPadam
  5. Saya pun bersetuju dengan semut hitam...dan tidak pernah ketinggalan membacanya...banyak info yang menarik....terus kan semut hitam...i like....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping