Selasa, Mac 31, 2015

Heh! Tipikal bagi seorang pemimpin Pakatan Haramjadah ni ialah tidak mengaku dengan kelemahan diri sendiri. Sebaliknya, cuba nak salahkan orang lain dia atas keGAGALan dirinya.

Itu perkara biasa bagi puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Bagi diorang, apa yang diorang buat semuanya betul. Tak pernah ada yang silap. Yang salah, semuanya orang lain punya kerja.

Yang peliknya, kalau dia tak buat silap, kenapa pulak dia yang kena tegur? Kenapa pulak dia yang kena kritik? Itu membuktikan bahawa dia yang dah melakukan kesilapan. Maka sebab itu dia ditegur.

Tapi kalau dah memang jenis bebal macam Si Menteri Besar Selangor ni, kita nak cakap apa pun tak guna dah. Dia memang akan kekal bebal selama - lamanya sebab terbelenggu dalam pemikiran Jumudnya sendiri.

Jika semalam, KDYMM Tuanku Sultan Selangor telah menitahkan agar Si Menteri Besar Selangor ni segera menyelesaikan isu perjanjian pembekalan air di Negeri tersebut demi menjaga kebajikan rakyat.

Teguran itu dibuat sewaktu Majlis Perasmian Persidang Sidang DUN Selangor. Dan titah Tuanku itu dibuat secara terbuka dihadapan semua wakil - wakil rakyat di Selangor tu sendiri.

Tapi, bila diminta untuk mengulas titah Tuanku tu, Si Menteri Besar Selangor ni boleh pulak salahkan Kerajaan Pusat yang didakwa telah melanggar perjanjian pembekalan air tersebut.
"Sememangnya ia menjadi komitmen kerajaan negeri. Saya sudah menyatakan berulang kali bahawa kita komited untuk memuktamadkan perjanjian utama industri air di selangor dengan syarat kerajaan pusat tidak berganjak daripada semangat dan prinsip dalam terma perjanjian yang telah ditandatangani," katanya.
Realitinya, dakwaan Si Menteri Besar Selangor tu telah dijawab oleh Menteri berkenaan dan ternyata ianya tidak relevan lansung dengan tindakan membatalkan perjanjian tersebut sebelum ini.

Kalau betul la pihak Kerajaan Pusat yang tak ikut perjanjian asal, kenapa pulak Si Menteri Besar Selangor tu menggelupor tak tentu arah nak berjumpa dengan Perdana Menteri secepat mungkin?

Itu membuktikan bahawa dia sendiri dah KANTOI tapi tak nak mengaku. Kalau dia tak de buat salah, kenapa pulak dia yang beria - ia nak mengadap PM untuk selesaikan masalah tu?

Dah tentu - tentu hasrat dia nak mendesak pihak Kerajaan Pusat untuk menyembah kaki dia tercapai jika benar pihak Kerajaan Pusat mengengkari syarat yang telah ditetapkan. Bukan sebaliknya.

Kesimpulannya, Si Menteri Besar Selangor tu dah songeh. Maka sebab itulah dia nak salahkan orang lain supaya dapat menutup kemaluan diri dia sendiri. Tapi, apa gunanya jika kemaluan dia tu dah pun diketahui oleh orang ramai!!! Kalau dah KANTOI tu, KANTOI je la!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. SALAM BRO,KEPALA OTAKNYA DAH BERAIR LAMA TAK JUMPA KETUM HINGGA TAK BOLEH BERFIKIR.NAK BUAT CAMNA !

    BalasPadam
  2. Lama x projek aiskrim, Air dah naik kepala, x lama lagi senget....

    BalasPadam
  3. ASSmin 'AisKerim' Ali tu dah tak keruan sobab Bang Non Al-Juburi dah lama tak bagi ration. Tu yang cakap melalut macam orang minum todi.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping