Selasa, Mac 03, 2015

Heh! Siapa sangka. Anak kepada Allahyarham ni mampu untuk membuatkan pemimpin - pemimpin PAS yang lain klimaks awal dengan kenyataan yang dikeluarkan dilaman media sosialnya.

Jika sebelum ini, kenyataan mengenai kewujudan 'Barua' dalam PAS melalui artikel yang disiarkan 5 tahun lepas dan diulang semula beberapa hari lepas mendapat kritikan dari pelbagai pihak.

Selain Si Nurul Izzah yang terasa 'pedih' dengan pendedahan yang dibuat oleh Si Nik Abduh itu, turut terasa tempiasnya ialah Hanipa Maidin, peguam kepada puak - puak PAS tu sendiri.


Sambil menafikan kewujudan 'Barua' yang dimaksudkan oleh Si Nik Abduh sebelum ini, Si Hanipa Maidin tu juga turut mencabar anak kepada Allahyarham Nik Aziz membuktikan kata - katanya.
Tanya (Nik) Abduh-lah, sebab dia yang cakap. Kalau dia kata ada barua dalam PAS, dia kena buktikan. Setahu saya tidak ada barua dalam PAS. Saya pun nak tahu (siapa). Kita sama-sama nak tahu,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur.
Kalau kita lihat dari satu sudut, memang kelakar juga menengok gelagat Si Peguam PAS ni melatah tak tentu arah apabila wartawan ajukan soalan mengenai kewujudan 'Barua' dalam PAS tu.

Jika benar seperti mana yang diperkatakan, kenapa pulak dia beria - ia sangat nak mencabar Si Nik Abduh tu untuk membuktikan dakwaan serta pendedahan yang dibuat sebelum ini?

Kenapa pulak Si Peguam PAS tu nak 'Panas Punggong' macam Si Mak Janda tu sehingga membuatkan dia jadi menggelupor tak tentu arah kalau betul dia tak terlibat dengan pendedahan tersebut?

Apa yang pasti, dari kalangan rakyat diperingkat bawahan sendiri dapat melihat keadaan yang sebenarnya berlaku pada ketika ini biarpun ianya cuba dinafikan oleh pemimpin seperti Si Hanipa.

Hakikatnya mereka tahu memang wujud 'Barua' dalam PAS yang lebih akur serta patuh kepada pemimpin - pemimpin yang diluar parti itu sendiri walaupun tidak secara terang - terangan.

Jadi, untuk apa lagi pemimpin seperti Si Hanipa Maidin ni nak main sembunyi - sembunyi dan cuba nak menipu rakyat secara terbuka? Kenapa dia takut nak berhadapan dengan Kebenaran sedangkan pekung mereka sendiri sudah terdedah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping