Jumaat, April 03, 2015

Cuba bayangkan. Kenapa ada dikalangan pemimpin yang mendabik dada kata dia lebih Islam dari orang lain dan turut mewakili parti yang memperjuangkan Islam boleh menentang isu mengenai Arak ini sendiri?

Sekarang, cuba bandingkan pendirian Si Khalid Samad tu dengan tindakan Kerajaan Singapura yang turut melarang penjualan arak pada waktu - waktu tertentu di Negara mereka sendiri.

Alasan yang mereka berikan, arak itu mampu memberikan kesan buruk terhadap masyarakat setempat. Maka sebab itu larangan tersebut diwujudkan bagi menjaga keharmonian rakyat.

SINGAPURA, 1 April – Kerajaan Singapura akan menguatkuasa satu undang-undang baru mengenai penjualan dan meminum arak di negara itu dalam tempoh tidak sampai 24 jam lagi.
Undang-undang tersebut menetapkan bahawa menjadi kesalahan meminum arak di tempat-tempat awam di antara jam 10.30 malam hingga 7 pagi.
Menurut laporan sebuah portal berita negara itu, berita mediacorp, penjualan arak juga dihadkan yang mana ia hanya boleh dibeli sehingga jam 10.30 malam sahaja.
Januari lalu, Menteri Kedua Ehwal Dalam Negeri, S Iswaran, menjelaskan rasional di sebalik langkah menyekat bekalan dan pengambilan arak ini. Menurut beliau, sepanjang tahun lalu, perbuatan meminum arak dapat dikaitkan dengan 47 kes merusuh dan 115 kes kecederaan serius termasuk perbuatan membunuh.
Tapi di Malaysia, ada pulak pemimpin - pemimpin yang menggalakkan penjualan arak dan turut beria - ia mempromosikan arak itu secara terbuka tanpa rasa segan silu terhadap orang lain.

Dan yang lebih memalukan ialah apabila ada juga pemimpin puak - puak Pakatan Haramjadah tu dari kalangan orang Islam sendiri yang turut bersekongkol dengan mereka yang Kafir Harbi.

Semuanya dilakukan atas alasan 'Hak Kebebasan Asasi Manusia'. Soalnya, adakah tindakan Kerajaan Singapura ini membelakangkan Hak Asasi Manusia itu sendiri dan kenapa mereka tidak mempertikaikannya?

Nampak sangat la yang pemimpin - pemimpin Liberalis dikalangan puak - puak PAS tu sendiri sanggup melakukan apa sahaja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Termasuk la meng-HALAL-kan benda yang Haram!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. PAS makin menbusuk bila terus membiarkan parasit bermaharaja...

    BalasPadam
  2. PAS pembohong lebih. Parti kononnya Islam lebih tapi hampas. Perkudanya Islam ada.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping