Khamis, April 30, 2015

Laporan sesetengah akhbar yang menyebut kempen PAS dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin dilihat lebih tertumpu kepada isu Felda dan Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP).

Isu itu menjadi diantara isu paling hangat dijaja oleh puak - puak Parti Angguk Saja tu daripada diorang menerangkan pelaksanaan hudud, diakui sendiri oleh sesetengah pemimpin PAS.

Majoriti penceramah PAS dalam kempen PRK Parlimen Rompin dilihat hanya memfokuskan kepada isu CBP, Felda dan seruan mengajak rakyat menolak UMNO, kata Pengerusi Lajnah Dakwah Pas Terengganu, Azman Shapawi Abdul Rani.

Katanya lagi, berdasarkan dari pemerhatian yang telah dilakukan, para penceramah sehabis boleh cuba mengelak daripada menyentuh isu-isu berkaitan agama dan akidah dalam ceramah - ceramah mereka.
“Saya memerhati dari siang tadi sampai malam ni. Majoriti penceramah ajak tolak UMNO dengan isu GST dan isu Felda sahaja.
“Dah ramai yang tak mau sebut isu agama dan aqidah. Padahal, kesalahan UMNO yang paling besar sekali adalah dalam urusan aqidah dan agama”, tulis beliau menerusi laman Facebook.
Semalam, pensyarah Pusat Pengajian Sejarah Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Datuk Dr Samsu Adabi Mamat menjangkakan PAS tidak akan menyentuh mengenai pelaksanaan hudud kerana ia bukan isu yang mampu menggoncang Rompin, kubu kuat BN.
“Mereka akan lebih menggunakan isu-isu yang kini laku, dan mampu mempersonakan rakyat seperti CBP dan 1MDB,’ katanya.
Dalam erti kata mudahnya, puak - puak PAS ni memang hanya sekadar menjadikan isu mengenai perlaksanaan Hukum Hudud tu sebagai alat untuk mereka mendapatkan sokongan dari kalangan pengundi.

Maknanya, puak - puak PAS tu hanya memperalatkan isu perlaksanaan Hukum Hudud demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya diorang betul - betul nak menegakkan perjuangan Islam!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping