Khamis, April 23, 2015

Nak kata apa lagi beb. Benda memang dah ada depan mata dah. Tak perlu la diorang nak nafikannya lagi. Kemelut kepimpinan diantara PAS dan DAPigs ni memang semakin meruncing.

Kalau kita tengok waktu penamaan calon semalam pun, yang datang mewakili DAPigs tu hanya Pengerusi DAPigs Negeri sorang je. Yang lain semua tak datang memberikan sokongan.

Ke mana hilangnya pemimpin - pemimpin seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, anak beranak mendiang Karpal Singh atau pun Ahli Parlimen Raub tu sendiri? Kenapa dia tak muncul?


Sejak dari awal, sewaktu pelancaran jentera, pengumuman calon sehingga ke hari penamaan calon, takde sorang pun pemimpin - pemimpin DAPigs Pusat ni yang dilihat memberi sokongan kepada PAS.

Itu membuktikan yang hubungan diantara PAS dan DAPigs ni dilihat semakin lama semakin bertambah buruk sehingga membuatkan pemimpin - pemimpin besar parti tu Boikot.

Alasan diorang kata DAPigs tak datang turun kerana jumlah pengundi Cina tak berapa besar hanya sekadar alasan RETORIK semata - mata. Tu semua wayang nak tutup kemaluan diorang sendiri je.

Semuanya sebab apa? Sebab PAS dah GAGAL meyakinkan DAPigs untuk menerima dakwah Islam. PAS telah GAGAL untuk mendidik DAPigs agar dapat menerima erti Islam yang sebenar.

Kenapa pulak PAS menghadapi ke-GAGAL-an sedemikian? Sebab diorang sendiri pun hanya sekadar mempergunakan Islam sebagai alat untuk meraih sokongan Politik semata - mata.

Maka sebab itulah apa pun yang diorang buat GAGAL untuk meyakinkan DAPigs terhadap mereka. Jika rakan sekutu diorang pun masih GAGAL nak percaya, inikan pulak kita rakyat biasa.

Takkan kita nak biarkan diri kita ditipu dan diperdayakan oleh puak - puak PAS ni? DAPigs tak sanggup diri mereka diperdaya. Sebab itu diorang ambik pendirian tegas membantah PAS dalam diam.

Jadi, tak payah la puak - puak PAS tu nak menafikan perkara tersebut. Sebaliknya diorang perlu berani untuk berhadapan dengan Kebenaran. Diorang perlu jujur dengan pengundi. Jangan diorang ingat orang di Rompin tu semuanya BODOH belaka!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping