Isnin, Mei 04, 2015

Huh! Patut la semalam penduduk - penduduk disekitar kawasan Muadzam Shah Rompin rasa pelik dan hairan. Selalunya tak pernah lagi diorang tengok keadaan jadi seperti yang berlaku semalam.

Biasanya kalau hujan lebat sekali pun, ianya tidak disertai dengan angin ribut sehingga mampu mematahkan beberapa dahan pokok ditepi - tepi jalan. Angin yang datang pun tak sekuat itu.

Tapi keadaan cuaca semalam agak berlainan sikit. Ianya menimbulkan kecurigaan dikalangan penduduk - penduduk sekitar. Kenapa keadaan hujan ribut tu boleh berlaku sedemikian?

Kalau tanya kepada sesetengah pihak, dah tentu diorang akan kata ianya cuaca alam semula jadi. Jadi, tak perlu kita nak pertikaikan sangat. Dan yang pasti, kita pun tidak menafikan perkara tu.

Cuma yang kita kesiannya, bila cuaca hujan lebat macam tu membuatkan Cikgu Mala kita ni berada dalam kebasahan akibat nak sangat sertai puak - puak PAS tu berkempen di PRK Parlimen Rompin ni.

Mungkin jugak hujan lebat yang turut disertai angin ribut tu ada kaitan dengan kehadiran Bekas Calon PAS di Pilihan Raya Kecil DUN Tenang dulu kot. Al-maklum la, masa dia bertanding dulu hujan jugak.

Tapi, hujan sewaktu di Pilihan Raya Kecil DUN Tenang dulu bukan sebarangan hujan. Tapi hujan yang mengakibatkan banjir dikawasan DUN Tenang tu. Basah jugak Si Cikgu Mala kita ni dibuatnya.

Jadi mungkin la ianya secara kebetulan, kehadiran Si Cikgu Mala tu di Rompin ini juga turut membawa angin ribut dan hujan lebat yang jarang disaksikan oleh rakyat dikawasan ni.

Apa yang pasti, usaha puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak menghasut rakyat akhirnya menemui keGAGALan apabila hujan turun dengan lebat. Flash Mob yang diorang cuba buat hanya mampu bertahan selama 20 minit je!!! Tu pun tak dapat sambutan dari kalangan rakyat!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping