Khamis, Mei 07, 2015

Kesian sungguh tengok Si Mat Syabun ni. Hidup dia hanya dikelilingi dalam dunia dia sendiri je rupanya. Patut la sampai kesudah dia masih lagi tak sedarkan diri sehingga hari ini.

Tapi, apa nak heran ye tak. Orang jenis macam Si Mat Syabun ni memang tak hidup dalam REALITI kehidupan semasa. Dia masih lagi asyik meroyan tak tentu arah dan menolak Kebenaran.

Hakikatnya, Si Mat Syabun tu masih lagi tidak dapat menerima kenyataan bahawa undi PAS dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin tidak berganjak. Sebaliknya, undian kepada parti itu menurun.

Itu hakikat yang tak mampu nak dinafikan. Jadi, bagaimana mungkin PAS dapat menambah jumlah undian kepada PKR jika parti itu masih GAGAL menambah bilangan undi kepada mereka?

Jika sebelum ini, penyokong - penyokong PAS di Pulau Pinang membuat pendirian menolak PKR dalam PRK Parlimen Permatang Pauh kerana parti itu membantah perlaksanaan Hukum Hudud.

Perkara itu juga turut diterjemahkan dalam bentuk demonstrasi selepas solat Jumaat minggu lepas dan ianya mendapat perhatian bukan sahaja warga Permatang Pauh tetapi seluruh Negara.

Namun, demi untuk menutup kemaluan dirinya sendiri selaku Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Si Mat Syabun tu tampil dengan satu lagi bentuk pembohongan kepada rakyat secara terbuka.

Dengan angkuhnya, Si Mat Syabun tu kata, penentangan dikalangan penyokong - penyokong PAS di Pulau Pinang tu tidak akan memberi kesan kepada undi yang akan diperolehi oleh PKR.

Kenyataan itu membuktikan bahawa Si Mat Syabun tu tidak berpijak dibumi yang nyata. Sebaliknya, dia hanya dilihat sekadar cuba nak menipu dirinya sendiri secara terang - terangan.
"Tidak akan menjejaskan sebab segala persiapan telah kami lakukan dan tidak akan menjejaskan undi, bahkan akan bertambah lagi kali ini,” katanya pada sidang media di Yayasan Aman di sini, Rabu.
Si Mat Syabun tu sepatutnya sedar yang penyokong - penyokong PAS sudah semakin muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh kepimpinan PKR tu terhadap mereka selama hari ini.

Mereka jelas sudah semakin bosan dengan segala penghinaan dan pengkhianatan yang dilemparkan terhadap dasar perjuangan yang menjadi agenda utama parti itu sejak sekian lamanya dulu.

Dan secara peribadinya, Si Mat Syabun tu juga perlu sedar bahawa dirinya juga sudah tidak popular dikalangan penyokong - penyokong PAS tu sendiri. Dia sendiri pun dah tak selamat dalam kepimpinan parti tu. Jadi, tak payah la dia nak tunjuk lagak sombong dia pulak!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Manpuslah dgn angan mat jenin tp melayu parah.

    BalasPadam
  2. Pkr di p pauh tidak perlu sokongan pas kak wan boleh menang.

    BalasPadam
  3. Mat Sabu ada plan nak nyonya china yang overstay untuk mengundi? Kalau BN guna 30000 bangla, kot2 mat sabu ada 50,000 nyonya kot.

    BalasPadam
  4. Pkr tolak hudud tdk plk pulak kata kafir..kalau umno sah..satu dunia di canangnya

    BalasPadam
  5. Si Mat Sabu ni, kalau berceramah suka fitnah oranglah, perkataan yg dikeluarkan tidak benar,suka memutar belitkan isu utk kepentingan diri dan partynya sahaja.Sungguh memilukan takutlah pada Allah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping