Rabu, Mei 06, 2015

Inilah bahananya bila dah tua tapi masih tak sedarkan diri. Orang pesan suruh duduk rumah jaga anak cucu, dia tak nak dengar. Degil nak jugak bertanding dalam PRK Parlimen Permatang Pauh.

Bila ditanya sebab kenapa dia jugak yang kena bertanding, Si Wan Azizah ni kata sebab dia nak teruskan perjuangan Si Ketua Penipu tu membela nasib rakyat. Tapi semua tu hanya wayang semata - mata.

Hakikatnya, semua orang tau yang Si Wan Azizah tu bertanding adalah kerana dia nak menyelamatkan kepentingan Politik Peribadi kaum keluarga dia sendiri. Bukannya dia bertanding untuk menjaga rakyat.

Jika semalam, kecoh puak - puak Pakatan Haramjadah dalam media sosial membuat dakwaan kononnya Barisan Nasional kerana disebabkan majoriti yang diperolehi merosot hampir 50 peratus.

Masa tu, bila kita kata penurunan majoriti tu disebabkan faktor jumlah keluar mengundi yang merosot, puak - puak Pakatan Haramjadah tu tak nak dengar. Diorang cuba nak perlekehkannya.

Tapi hari ini giliran Si Wan Azizah tu pulak mengalami tekanan perasaan bila jumlah keluar mengundi yang berlaku di Rompin tu bakal memberikan kesan kepada puak - puak PKR di Permatang Pauh.

Kata Si Wan Azizah, penyusutan jumlah keluar mengundi yang berlaku di Parlimen Rompin itu adalah kerana SPR telah 'menganak-tirikan' puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara sengaja.
"Kita melihat bagaimana SPR menganaktirikan kita (PR), sebab ini adalah cuti panjang, sepatutnya Permatang Pauh patut buat pemilihan lebih awal lagi dari PRK Rompin.


"Dengan apa yang telah SPR lakukan, memang akan menjadi (merosot) kita harap tidak terkesan sangat, harap orang mengambil inisiatif untuk balik mengundi," katanya pada sidang media harian di Yayasan Aman, di sini, hari ini.
Itu yang membezakan BN dengan puak - puak Pakatan tu. BN boleh terima hakikat yang jumlah keluar mengundi menyebabkan penyusutan bagi majoriti mereka. Tapi takde la sampai tahap nak salahkan orang lain.

Sebaliknya, puak - puak PKR tu yang mula meroyan tak tentu arah bila jumlah keluar mengundi tu menurun. Macam - macam alasan yang diberikan hanya semata - mata untuk menutup kelemahan diri sendiri.

Dan bukan sahaja Si Wan Azizah tu sorang je yang meroyan sampai mengalami tekanan perasaan. Anak dia Si Nurul Izzah tu pun sama jugak hilang akal dan mula menyalahkan pihak SPR.

Kesimpulannya, walaupun jumlah keluar mengundi di Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin semalam menyusut daripada 86 peratus kepada 73 peratus, setidak - tidaknya Barisan Nasional masih mampu untuk menang dan PAS tetap GAGAL untuk menambah undi!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Ala biasalah kan pkr parti anwar anak beranak yg lain2 tu semua balaci2 bahalol je.. Kalau blh semua kaw bg kat anwar anak beranak bertanding lg bagus.. Pencinta lubang jubur mesti suka punya..

    BalasPadam
  2. diorang ni bila sendiri tersepak batu pun...tetap batu gak yg salah....pembangkang tahap longkang....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping