Jumaat, Mei 22, 2015

Huh! Nampak gayanya Si Mat Syabun tu dah mula dapat menghidu kekalahan yang bakal dihadapi dalam pemilihan Muktamar PAS tahun ini. Kalau tidak, kenapa dia menggelupor tak tentu arah?

Walaupun ramai yang mengakui bahawa Si Mat Syabun tu masih popular dikalangan perwakilan PAS, tapi lagi ramai yang meramalkan dia bakal tewas dalam pemilihan parti tu kali ini.

Semuanya kerana tindakan yang dilakukan sejak akhir - akhir ini banyak membelakangkan kepentingan parti serta bercanggah dengan ketetapan yang dibuat oleh Presiden PAS sendiri.

Bahkan, ramai yang berpendapat bahawa Si Mat Syabun tu lebih cenderung untuk menyokong orang luar daripada dia nak mempertahankan dasar perjuangan partinya sendiri.

Nak pulak bila Si Mat Syabun tu juga turut didakwa menjadi Barua kepada DAPigs sementara dia masih lagi memegang jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS Pusat pada ketika ini.
“Mat Sabu pula masih popular dan dapat sokongan banyak cuma imejnya sedikit tercalar apabila dia dikatakan lawan ‘tokey’ dalam kenyataan-kenyataan sebelum ini termasuk didakwa dalam rakaman (komplot cuba jatuhkan Hadi) walaupun sejak kebelakangan ini kenyataannya kelihatan menyokong Hadi."
Demikian yang dijelaskan oleh seorang pemerhati Politik berhubung kedudukan Si Mat Syabun tu sejak kebelakangan ini. Jadi, tak heran la kenapa Si Mat Syabun tu pun mula meroyan.

Tapi, kebiasaan bagi puak - puak PAS ni ialah tidak mengakui kesilapan diri sendiri. Sebaliknya, Si Mat Syabun tu salahkan 'Sistem Pemilihan' yang didakwa sangat mengecewakan.
“Timbalan Presiden PAS, Mohd Sabu melahirkan rasa kecewa dengan senario politik dalaman parti itu, sehingga merobek nilai ukhwah yang selama ini terjalin dengan elok.

“Kini sudah ada ahli yang bermasam muka, bersalam pun tak mahu, label dgn macam-macam nama hudoh. Ia sangat berbeza dengan ukhwah kasih sayang sesama ahli pada era Pak Yusuf Rawa dan Ustaz Fadzil Noor," jelas satu sumber dalaman PAS.
Nah! Itu sahaja sudah dapat membuktikan yang Si Mat Syabun tu jelas sudah mula takut kehilangan jawatannya dan mula membuat dakwaan yang bukan - bukan. Nampak sangat buah kerandut Si Mat Syabun tu dah mula bergoyang!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Tengoklah sahaja nanti.... PRK Permatang Pauh contoh terbaik cara ahli-ahli PAS berfikir. Tak hairanlah jika Tuan Ibrahim tewas teruk!

    BalasPadam
  2. Abang mat kita ada projek nak rampas pp dari tangan dap, abang mat nak join....ni peluang baik punya.

    BalasPadam
  3. Perghhhh ayat....time dia bg gelaran/label buruk2kan sesama Islam tak ingat. Time kena kat dia ukhwah la apa la......cam cibai. Sekali pandang mcm babi....dua kali pandang pun cam babi.....conclusion....mmg BABI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Exactly like bavi. Dah kan rupa mcm bavi perangai pon seperti bavi...mmg bavi..haha
      Syiah houthi...

      Padam
  4. Tak sunat lagi mat sabu ni, mandi hadas tak sah...

    BalasPadam
  5. Mat Sabu lah bg gelaran hodoh Al Juburi..kan?

    BalasPadam
  6. saper. bagi dia duit itu la tuan dia... nama Allah pon bole digadai inikan pulak perjuangn parti

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping