Jumaat, Mei 22, 2015

Heh! Tipikal sungguh pemimpin - pemimpin PAS hari ini. Nampak sangat yang diorang ni lebih menggilakan jawatan daripada nak terus mempertahankan dasar perjuangan parti sendiri.

Masing - masing dok sibuk risau kalau tidak diberikan sebarang jawatan. Bagi diorang, sekiranya diorang tak dapat jawatan, itu membuktikan saf kepimpinan sekarang ni dalam masalah.

Kiranya, kalau diorang bertanding tapi kalah sekali pun, ianya bukan kerana perwakilan tidak percaya dengan kemampuan diri dia sebagai pemimpin. Tapi disebabkan sentimen luaran.

Sama la seperti apa yang dinyatakan oleh Si Suhaizan ni. Dari kenyataan yang dibuat, awal - awal lagi dia dah letak kesimpulan terhadap mentaliti perwakilan yang bakal menentukan nasib dia.
“Dalam PAS ada dua kumpulan atau aliran pemikiran. Pertamanya yang hanya melihat ‘by block’ iaitu apa sahaja yang dibuat…mereka akan sokong.

“Keduanya adalah ahli yang rasional iaitu mereka akan buat keputusan berdasarkan merit, sumbangan. Kalau perwakilan buat pertimbangan secara rasional…insyaAllah saya ada sedikit kelebihan.


“Namun kalau perwakilan buat penilaian berdasarkan ‘by block dan dicampur dengan sentimen, itu saya kena surrender…saya perlu bimbang,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Jumaat.
Secara kesimpulannya, Si Suhaizan ni dah memberikan gambara, sekiranya dia kalah dalam pemilihan nanti, ianya bukan disebabkan kerana perwakilan melihat yang dia tidak mempunyai kredibiliti.

Tetapi sebaliknya, dia anggap para perwakilan yang layak telah membuat pilihan tanpa memberi sebarang pertimbangan kepada merit dan sumbangan serta dilakukan secara tidak rasional.

Itulah masalahnya dengan puak - puak PAS ni. Diorang ni memang tak boleh nak terima kelemahan diri sendiri. Tapi diorang lebih selesa untuk menyalahkan orang lain demi untuk memastikan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri terpelihara!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Umno ada ajakla kawan kawan sekali

    BalasPadam
  2. Dah pak syeikh (mentor jubor) dah ajar camtu. Papehal pre-empt dulu. Kalau kalah bole la guna ayat "kan dah cakap". Suma kejar dunia skang ni. Dah takde beza pas/umno. Pkr mmg dah hanyut

    BalasPadam
  3. By block si suhaizan ni lebih utamakan DAP dan PKR daripada PAS. Jadi, by block pilih yang PAS lah sebab ini pemilihan PAS.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping