Rabu, Mei 13, 2015

Kalau artikel yang Tun Mahathir sebut pasal Datuk Seri Najib atau yang menyentuh isu berkaitan dengan 1MDB, berlumba - lumba puak - puak Pakatan Haramjadah tu viralkan dilaman media sosial.

Tapi, bila Tun Mahathir sentuh mengenai perangai Haramjadah puak - puak mereka sendiri, bercerai rotan pun diorang takkan siarkan dalam laman blog atau menjadikan isu tu viral.

Jika sebelum ini, Tun Mahathir pernah mengkritik isu mengenai perlaksanaan Hukum Hudud yang didakwa tidak menegakkan soal Keadilan didalam Islam. Pun puak - puak Pakatan tu tak sentuh.

Kali ini, Tun Mahathir sentuh pulak isu mengenai kepincangan didalam Pakatan Haramjadah tu. Tapi, takde jugak puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak sentuh atau pun nak sebarkannya.

Tindakan puak - puak Pakatan Haramjadah tu membuktikan bahawa mereka ni jelas jenis manusia yang suka mempergunakan orang lain demi untuk menjaga kepentingan Politik mereka sendiri. Bukannya diorang ni nak menegakkan Kebenaran sangat pun!!!
PETALING JAYA - Walaupun menolak kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak rela Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negara. 

Ini kerana, menurut bekas Perdana Menteri itu, Negara akan menjadi huru-hara kerana dasar - dasar parti dalam Pakatan Rakyat berbeza dan bertentangan diantara satu dengan yang lain. 

DAP lebih utamakan kepentingan orang Cina. Pas mendakwa bukan Melayu, hanya Islam. Keislaman PAS hanyalah untuk politik bukan sebenarnya untuk Islam. 

Sebab itu Pas mengkafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan orang kafir tetapi kemudian Pas memeluk orang kafir. Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya untuk Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri,” katanya. 

Menulis di blognya, www.chedet.cc, Dr Mahathir berkata, jika Pakatan Rakyat menjadi kerajaan, kemajuan negara juga akan terjejas serta rakyat dari berbilang agama, bangsa dan kaum turut menderita.
Categories:

10 ulasan:

  1. 200% setuju dengan kenyataan Tun M

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye, Saya pun setuju, kenyataan Tun M tu, mmang benar Melayu perlu bersatu jila tidak akan jadi seperti Melayu S'Pura terpinggir secara halus.Sedar2lah wahai bangsa ku.

      Padam
  2. Bagi Mahathir, dia tak rela siapa pun ambil alih keraajaan,hanya diri dia sendiri yg boleh berkuasa.Itulah hakikat yg perlua di akui.Sepatutnya Mahahthir ,jangan di associtekan lagi dgn Umno,kerana dia hanya menyokong dirinya sendiri.Bolehkah apa yg dia lakukan sekarang di katakan sebagai mahu menyelamatkan Umno?.Tidak sama sekali,kerana keritikannya pada PM Najib hanya penuh dgn prasangka buruk tanpa bukti,sama seperti tomahan puak Pembangkang.Jadi apa bezanya Mahathir dgn mereka,mahu meyelamatkan Umno kah seperti itu?.Poooraaahhh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini perkara biasa bagi manusia yg berusia 80-an.. jiwa & perasaan mereka mudah terasa & tersentuh.. mari kita maafkan Tun. Pemikiran di usia lanjut ini tak sama sewaktu di usia muda dulu. Namun dah sebati dalam jiwanya tak akan berkompromi dgn puak2 pakatanHaram tu.

      Padam
  3. ..mamaq kerala sekoq ni tak akan puas hati selagi anak botak dia tak jadi pm.. kali ni mamaq haprak sekoq ni duk riuh pasai rosmah.. kita tengok la sapa yg mampos terbeliak mata nanti.. taqbir!..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn biadap sgt, beliau dah banyak buat jasa pada ugama bangsa, awak hanya pandai menghina nampak sgt akal dan hati awak lemah cermin diri sendiri dulu jgn mudah menghina org dgn bahasa yg tak sopan.

      Padam
    2. Dah bg pd Pak Lah.. n skrg Najib.. klo x de angin mengoncang dia x sibuk... Tun M ada ramai org dok bertanya kat dia.. jgn tanya la klo nak dia diam...

      Padam
  4. kalo Umno rasa terancam dgn mahathir, pecat aje ler, berani ker umno wat mcm tu... tu baru dia batuk jer...hu.hu

    BalasPadam
  5. SEBENARNYA PAKATANHARAM HANYA PANDAI MENCARI KESEMPATAN & MENANGGUK DI AIR KERUH. MEREKA TIADA SIFAT KENEGARAAN YANG ADA HANYA UNTUK BERKUASA. JIKA MEREKA DITAKDIRKAN MEMERINTAH MALAYSIA NESCAYA NEGARA KITA AKAN KEMBALI KE ERA 50-AN BILA MANA SESAMA MEREKA AKAN BERCAKARAN MEREBUT JAWATAN. KEPADA RAKYAT, LIHAT & NILAIKANLAH SENDIRI.. BUKTI DAH TERPAMPANG DEPAN MATA. JANGAN IKUTKAN HATI YANG MARAH KELAK MERANA ANAK CUCU BELAKANG HARI. BN BUKANLAH SEMPURNA TAPI PARTI INI SAJA HARAPAN KITA DEMI KEMAKMURAN MALAYSIA. GUNAKAN AKAL YG DIBERI ALLAH UNTUK MEMBEZAKAN KACHA & PERMATA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betoi tu pak kadiaq
      kita tak akan aman kalau pr jadi pemimpin .dap takan membantu kelantan menjadi negeri maju tengok plak penang begitu drastik depa ambil hak melayu dan anak 2 melayu yang sokong depa digula2kan untuk membangkitkan kemarahan terhadap pemimpin melayu akhirnya yang berlaga adalah sesama melayu ..... anak cucu kita tak berpeluang maju dibawah pr harap tidak menjadi seperti rakyat rohinga

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping