Rabu, Jun 03, 2015

Heh! Nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haramjadah tu dah ketandusan pemimpin. Nak pulak dikalangan puak - puak PAS tu sendiri sampai terpaksa bergantung kepada Si Mahfuz Bean tu.

Punya ramai cerdik pandai yang boleh buat ulasan mengenai 1MDB tu, kenapa diorang pilih Si Mahfuz Bean tu jugak jadi wakil diorang? Kan dah tak pasal - pasal je puak - puak PAS tu dimalukan secara terbuka.

Nak menerangkan kepada masyarakat umum mengenai 1MDB tu pun Si Mahfuz Bean tu dah tak mampu. Inikan pulak kalau dia cuba nak memberi penjelasan mengenai pelaburan yang dijalankan.

Lagi la Si Mahfuz Bean tu terkial - kial sampai dia sendiri pun keliru dibuatnya. Sampai ada pihak yang membandingkan tindakan Si Mahfuz Bean tu dengan Tony Puaka dan juga Apek Kit Siang tu sebelum ini.

Memang ada jurang perbezaan yang besar jika isu mengenai 1MDB tu dijadikan bahan manipulasi oleh Si Tony Puaka atau pun Si Apek Kit Siang kalau nak dibandingkan dengan Si Mahfuz Bean tu.

Dua ekor pemimpin dikalangan DAPigs tu setidak - tidak faham transaksi yang digunakan oleh 1MDB tu. Tapi diorang gunakan kefahaman tersebut untuk mengelirukan pemikiran rakyat.

Tapi bagi orang macam Si Mahfuz Bean tu, agak susah sikit dia nak faham mengenainya sebab subjek mengenai Pelaburan ni tak diajar disekolah bagi pelajar Tingkatan 3 untuk ambik SRP.

Tinggal lagi, Si Mahfuz Bean tu pun masih jugak nak tunjuk pandai sehingga tahap memalukan diri dia sendiri secara terang - terangan. Kekeliruan yang dia hadapi tambah mengelirukan rakyat.

Maka sebab itu kita tak faham pun apa benda yang cuba diulas oleh Si Mahfuz Bean tu sebelum ini. Nak pulak bila Si Mahfuz Bean tu anggap Pelaburan tu macam Khidmat Negara;
"Pelaburan bukan macam khidmat negara tak harap apa-apa, pelaburan mengharapkan balasan sebab setiap pelaburan mahukan keuntungan.  Ini konsep asas.  Penulis hairan kenapa Mahfuz memilih perkatan ‘membantu’ dalam hal seperti ini, bukan kita sedang cerita tentang Jabatan Kebajikan Masyarakat!!" - lapor MyKMU
Maka sekarang baru la kita faham kenapa puak - puak DAPigs tu pun dah mula naik muak dengan pemimpin - pemimpin PAS ni dan beria - ia nak putuskan hubungan Politik dengan mereka.

Sedangkan DAPigs lebih mementingkan soal 'Kualiti Kepimpinan' manakala PAS pulak hanya sekadar nak kutip Ostad yang tau memaki hamun orang je kerjanya. Dan Mahfuz Bean tu adalah bukti yang nyata. Nama je jadi pemimpin, tapi kerja satu hapah pun dia tak reti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping