Khamis, Jun 04, 2015

Guan Eng ajak dia makan Babi, korang ada berani??? 
Amaran tahap jingga sudah dikeluarkan dalam pemilihan PAS hari ini apabila kumpulan Pro Ulama dalam PAS memulakan langkah yang cukup dramatik dalam pemilihan Dewan Pemuda hari ini.

Setakat yang dilaporkan petang tadi, keputusan pemilihan Dewan Pemuda PAS Pusat itu menyaksikan penguasaan penuh oleh kumpulan Pro Ulama yang kini dipimpin oleh Nik Abduh.

Dan turut dilaporkan, kemenangan anak kepada Allahyarham Nik Aziz itu jauh mengatasi penyandang jawatan tersebut, Suhaizan Kaiyat dengan majoriti cukup besar sebanyak 167 undi.

Dalam perkembangan yang sama, Dewan Ulama PAS pula hari ini turut menegaskan agar kepimpinan parti itu perlu lebih taat dan setia kepada perjuangan parti dan tidak tunduk kepada orang lain.

Salah seorang wakil Dewan Ulama hari ini juga dengan lantang mencabar mana - mana pemimpin dan juga ahli PAS secara terbuka agar Mufarakah dari parti jika mereka taat kepada parti lain.
GOMBAK - Wakil Dewan Ulama Pulau Pinang, Muhammad Hanif Harun mencadangkan supaya ahli Pas yang wala kepada parti dan pemimpin lain agar keluar dari parti berkenaan. 
Beliau mendakwa, ada juga di kalangan pemimpin Pas yang menolak prinsip Islam yang dibawa oleh parti itu sendiri. 
"Perkara ini jelas apabila kita bawa isu hudud dan isu berkaitan prinsip ada dalam kalangan pemimpin kita tidak setuju. 
"Ini adalah salah satu perkara yang dilihat lemah dalam kepimpinan kita terutama dalam memahami prinsip yang telah diperkenalkan oleh Pas," katanya ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed, hari ini.
Jelas, kenyataan yang dibuat itu seolah - olah menyindir beberapa orang pemimpin utama PAS yang sejak akhir - akhir ni lebih berani menonjolkan kulit wajah mereka secara terang - terangan.

Nak pulak bagi pemimpin macam Si Mat Syabun, Khalid Samad, Hanipa Maidin, Mujahid Rawa dan juga Hatta Ramli yang memang diketahui umum menyokong pihak luar dari memperjuangkan dasar parti sendiri. 

Hakikatnya, orang yang seperti ini sewajarnya disingkirkan terus dari saf kepimpinan PAS. Kalau disimpan lama - lama pun, nanti jadi barah yang tak mampu nak dibendung oleh parti tu sendiri. Kalau sekarang pun diorang berani jadi Pengkhianat, apatah lagi dimasa akan datang!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. YaAllah, jika benar lim guan eng, kit siang atau mat sabun musuh islam dan cuba menghancurkan islam di malaysia ini, cabutlah nyawa mereka dgn segera. Jadikanlah negara kami ini bebas drpd ancaman kafir syaitan laknatullah.

    BalasPadam
  2. Makan rasuah tu sama le mcm makan babi...
    Menyeleweng duit rakyat sama le macam makan babi
    Membazir bermewah pun kategori makan babi

    Mat sabu baru di ajak, pemimpin umno dah makan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh, baru diajak ye. Ingatkan dh lama telan. Hari tu mat sabun ada sebut baik makan babi dgn guan eng dpd makan ayam dgn najib. Maknanya dh lama nak makan babi...hehe. Kau tak nak ikut mat sabun try babi?

      Padam
    2. Apa yang kau kata ni macam menunjukkan kau ni sama spesis cam Mat Syabun jugak... hahaha...

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping