Khamis, Jun 04, 2015

Nampak sangat usul tergempar yang dibentang oleh Perwakilan dari Dewan Ulama PAS Pusat tu tak ikhlas. Apa yang mereka lakukan hanya sekadar untuk mengaburi mata orang ramai.

Nak pulak dikalangan ahli - ahli PAS sendiri dengan tujuan untuk menunjukkan yang diorang tegas dalam pendirian mengenai kedudukan mereka dalam Pakatan Haramjadah tu sebelum ini.

Mungkin niat Dewan Ulama PAS meluluskan usul tersebut adalah untuk menunjukkan yang mereka masih lagi mempunyai maruah. Tetapi hakikatnya, usaha mereka itu tidak mampu mengubah keadaan.

Apa yang jelas, usul tergempar yang dibentangkan dan disokong sebulat suara dari kalangan perwakilan Dewan Ulama PAS tu semalam dilihat hanya sekadar satu tindakan RETORIK semata - mata.

Mana tidaknya. Bagaimana mungkin mereka boleh buat ketetapan untuk memutuskan hubungan dengan puak - puak DAPigs tu tetapi dalam masa yang sama terus kekal didalam Pakatan?

Walaupun dengan alasan yang mereka berikan bahawa mereka tidak mempunyai masalah dengan PKR atau Pakatan, namun ianya belum dapat menjustifikasikan tindakan yang dilakukan.

Soalnya, adakah dengan cara untuk mereka kekal didalam Pakatan Haramjadah tu dapat menyelesaikan masalah yang dihadapi pada ketika ini? Masalahnya sekarang, DAPigs dah tak menghormati mereka.

Dan sudah pasti DAPigs juga tidak akan keluar dari Pakatan Haramjadah tu. Bahkan puak - puak DAPigs akan terus mendesak agar PAS yang mengambil langkah untuk keluar dari Pakatan.

Mungkin PAS juga lupa bahawa ada dikalangan pemimpin - pemimpin PKR juga yang menolak perlaksanaan Hukum Hudud dan tidak mengiktiraf Hadi Awang sebagai Presiden PAS.

Bukan ke sebelum ini kumpulan Anak Muda Kecoh tu pernah menghina Hadi Awang secara terbuka? Tidakkah itu boleh dianggap sebagai satu Penghinaan terhadap kepimpinan PAS secara terang - terangan?

Apa yang jelas, keputusan Dewan Ulama PAS Pusat tu boleh diibaratkan seperti 'Makan Nasi dalam Mangkuk tapi didalamnya ada Tahi Cicak'. Walaupun tahi tu diorang tak makan, tapi kalau dah HARAM tu, HARAM la kesemuanya. Mana boleh diorang main kuis - kuis!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Situasinya lebih kurang macam ni. PAS dan DAP bermadu. Tok lakinya PKR. 2 madu tu memang tak sebulu tetapi kedua2nya masih BINI PKR.

    BalasPadam
  2. "Bagaimana mungkin mereka boleh buat ketetapan untuk memutuskan hubungan dengan puak - puak DAPigs tu tetapi dalam masa yang sama terus kekal didalam Pakatan?"
    Bukan setakat RHETORIC, inilah namanya SANDIWARA politik ! ! !

    BalasPadam
  3. PAS x confiden atau periuk nasi? Tapi kepentingan agama melangkaui semua perkara dan x sepatutnya dikompromi.

    BalasPadam
  4. dah selalu kena 'main' depan blakang... tak tahan doh, mintak cerai tapi lupa ke hape masa kahwin mana daftar..

    BalasPadam
  5. Duduk dlm tong taik tp tanak kena taik……boddo tahap maksimum

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping