Khamis, Julai 02, 2015

Alahai! Apa la yang nak heran sangat bila ada dikalangan pemimpin - pemimpin PAS tu yang keluar dari parti dan sanggup nak masuk DAPigs? Diorang tu berjuang bukan demi kerana agama.

Tapi sebaliknya, diorang yang buat tindakan sedemikian hanya sekadar mempergunakan agama demi menjaga kepentingan Politik Peribadi diri sendiri. Tu pasal Istiqomahnya tak ada dalam jiwa.

Hakikatnya, diorang yang ambik tindakan sedemikian lebih mengutamakan soal nak mengejar jawatan dan kedudukan. Maka sebab itu diorang sanggup ambik tindakan menjadi Barua DAPigs.

Tinggal lagi, untuk menghalalkan tindakan diorang ber-Mufarakah dengan PAS, macam - macam alasan la yang diorang berikan. Termasuk membuat dakwaan KONONnya DAPigs ni tak menentang Hudud.
“Saya tidak nampak DAP menentang atau menindas Islam. Walhal, dalam isu hudud sekalipun saya tidak rasa DAP membantahnya, cuma tidak berpuas hati dengan tindakan PAS yang tidak mengikut saluran dan semangat yang betul. 

“DAP tidak pernah kata hudud tidak boleh dilaksana, tidak elok atau zalim. Hanya UMNO yang berkata demikian, bahkan, pemimpin DAP hanya menyatakan ia tidak boleh dilaksana kerana melanggar peruntukan Perlembagaan Persekutuan,” jelasnya.
Heh! Nampak sangat yang alasan Bekas Peguam PAS ni setaraf dengan budak yang tak pergi sekolah tadika. Bercakap pun main ikut sedap mulut dia je tanpa berhujah dengan fakta yang tepat.

Apa yang pasti, Bekas Peguam PAS ni buat kenyataan tidak berlandaskan kepada apa yang telah diperjelaskan oleh puak - puak DAPigs tu selama hari ini bahawa mereka menolak Politik Negara Islam.

Tapi, macam yang kita sebutkan tadi la. Diorang ni bukannya jenis yang betul - betul nak memperjuangkan Islam. Sebaliknya hanya sekadar mempergunakan Islam demi kepentingan diri diorang sendiri.

Kalau setakat orang macam ni, tak pelik jika dia minum arak dan kemudian dia solat fardhu. Alasan yang pasti akan dia berikan nanti, 'Itu urusan dia dengan Allah. Orang lain tak payah sibuk'.

Jadi, tak payah pelik la kalau orang jenis macam tu sanggup meninggalkan PAS dan masuk DAPigs. Tambahan pulak, PAS sekarang dah tak buat tawaran masuk ke Sorga. DAPigs pulak yang sediakan tiket tu! Maka sebab tu la ramai pemimpin PAS ni berebut - rebut nak masuk DAPigs!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping