Sabtu, Julai 25, 2015

Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, PAS pun dah lama buat dah.

Sejak wujudnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, bukan ke PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup diabaikan.

Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan.

Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan DAPigs salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!
SHAH ALAM: Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Nakhaie Ahmad tidak menolak kemungkinan Gerakan Harapan Baru (GHB) akan mengikut telunjuk DAP, sekiranya bergabung dalam pakatan pembangkang kelak.

Nakhaie berkata, GHB tidak akan tampil lebih islamik daripada PAS meskipun ia diterajui beberapa bekas pemimpin parti itu. Justeru, Nakhaie menjangkakan GHB akan berdepan dengan cabaran setiap kali mahu bertegas bersabit sesuatu isu, membabitkan DAP.

"(Dipengaruhi DAP) Kemungkinan itu ada sebab semuanya akan menjadi liberal. Saya ingat, GHB, DAP akan bersatu dengan pendekatan yang lebih liberal, Islam yang agak liberal. PKR juga liberal.

"Sebab mereka terdiri daripada kalangan profesional menengah yang mana mesej mereka tidak sampai ke bawah," katanya kepada Antarapos, hari ini.

GHB kini memerlukan sokongan DAP agar parti politik yang bakal mereka asaskan sedikit waktu nanti dapat diterima rakyat.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang juga sebelum ini mengakui perbincangan diadakan bersama GHB dan PKR bagi membentuk gabungan pembangkang yang baru menerusi Pakatan Rakyat 2.0.

Bukan itu sahaja, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga memberi bayangan bahawa partinya akan menjalinkan kerjasama dengan GHB dengan menggunakan hujah mahu membentuk permuafakatan politik yang lebih kukuh.

Pimpinan PAS pula tidak henti-henti menempelak tindakan kumpulan progresif PAS yang membentuk pertubuhan ini yang dianggap sebagai serangan kepada parti itu dan pemimpinnya selepas kalah dalam pemilihan baru-baru ini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping