Jumaat, Ogos 28, 2015

Heh! Kalau sebelum ini, bukan main lantang Si Menteri Besar Selangor dan konco - konco Pakatan Haramjadah tu berkokok macam Ayam Jantan menjaja cerita pasal isu skandal 1MDB.

Macam - macam dakwaan dan juga bahan fitnah dijaja ke hulu dan ke hilir memburukkan lagi imej pihak Kerajaan Pusat yang didakwa gagal menguruskan Dana Rakyat sehingga mengakibatkan kerugian.

Tapi bila isu berkaitan dengan Darul Ehsan Investment Group pulak dijadikan bahan pertikaian, semua pakat main tutup mulut sambil memberikan alasan bertaraf Longkang semata - mata.

Bahkan, Si Menteri Besar Selangor tu sendiri pun masih terkedu apabila persoalan demi persoalan dibangkitkan pelbagai berhubung skandal syarikat yang kini semakin diselubungi kontroversi tu.

Terbaru, Si Menteri Besar Selangor tu bukan sahaja tidak menjawab soalan yang diajukan oleh wakil media, bahkan dia juga turut dilihat cuba untuk melarikan diri dari berhadapan dengan mereka.

Semasa ditemui pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor, Si Menteri Besar tu kata, maklumat mengenai entiti itu telah dijawab dalam sidang DUN Selangor baru-baru ini.
"Saya telah jawab dalam dewan (DUN) mengenai perkara ini. Tengok 'handouts' saya," katanya ringkas.
Hakikatnya, tidak semua persoalan itu dijawab dan dijelaskan sewaktu sidang DUN yang lalu. Kewujudan syarikat bermodalkan RM 2 ringgit tu masih lagi menjadi tanda tanya dikalangan rakyat.

Terutama sekali mengenai dakwaan yang dibuat oleh sebuah laman portal Ekonomi sebelum ini bahawa syarikat tersebut telah memulakan operasi mereka seawal Jun tahun ini.

Itu pun belum isu mengenai pengendalian Dana Rakyat bernilai RM 30 billion milik Menteri Besar Incorperated tu lagi. Pun Si Menteri Besar Selangor tu masih belum menjelaskannya.

Maka persoalan yang kini menjadi tanda tanya dikalangan rakyat, ke mana hilangnya duit Dana Rakyat bernilai RM 30 billion tu menghilang? Adakah ianya diserahkan bulat - bulat kepada DEIG? Atau, adakah ianya lenyap begitu sahaja? Selebihnya, korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. AG perlu siasat kes DEIG ni kerana matalamat penubuhannya amat mencurigakan. Jika jelas ada niat yg x betul, kes patut dibicarakan dan DEIG hendaklah dibatalkan. MBI sepatutnya bertanggung jawab sepenuhnya terhadap anak2 syarikatnya dan bukan DEIG. Jangan tunggu aset2 rakyat dah lesap baru nak ambil tindakan, itu dah terlambat namanya. Bersusah payah kerajaan BN membina aset untuk rakyat Selangor, datang Azmin nak dipunahkan kesemuanya....ini bukan lagi MB cap ayam tapi MB penyamun. Rakyat Selangor kena kencinglah lagi.....

    BalasPadam
  2. Rakyat sedang tercari-cari LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG, TONY PUA, RAFIZI LEMBU. dan blogger-blogger jalanan yang lantang mengutuk kes 1MDB. KUMAN DEPAN MATA TAK NAMPAK GAJAH DISEBERANG LAUTAN NAMPAK. Jenis macam ni nak jadi Kerajaan Malaysia memang kaki songlap.

    BalasPadam
  3. Syarikat RM2 utk menjaga kepentingan RM60 billion assest di S'gor ! Sykt pula ditubuhkan dibawah Akta Syarikat i.e Sdn Bhd yg mempunyai form24 49 44 MOA dan Company's resolution. tetapi sykt kecil yang mempunyai t/jawab besar bagi melindungi, menjaga, melaburkan aset ini tidak diwajibkan membentangklan financial report kepada DUN S'gor. Hmm... bermakna juga segala urusan sykt akan diputuskan oleh Pengarah (2 org) mengikut Company's Resolution. Pelik tapi mungkin benar.... bermakna nasib RM60 billion nilai asset ini akan ditentukan oleh 2 org ini? mcm tu? bermakna segala asset dipunyai oleh 2 org ini? BUKAN MEROMPAK KE NAMANYA TU?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping