Jumaat, Ogos 28, 2015

Hah! Pelikkan? Kenapa pulak ada perbezaan dari segi penganjuran perhimpunan BERSHIT 4.0 di Sarawak dan juga di Semenanjung? Kenapa pulak BERSHIT 4.0 di Sarawak dibenarkan?

Hari ini, kita mendengar dan membaca berita yang mengatakan pihak Kerajaan Negeri Sarawak membenarkan penganjuran perhimpunan BERSHIT 4.0 diadakan pada 29 Ogos nanti.

Malah penganjuran perhimpunan itu juga dilaporkan mendapat persetujuan dari pihak Polis yang turut memberikan keizinan kepada pihak penganjur untuk meneruskan niat mereka.

Maka persoalannya, apa yang membezakan BERSHIT 4.0 di Sarawak dengan di Semenanjung yang dianggap HARAM oleh pihak Polis sehingga ianya tidak dibenarkan lansung?

Bezanya, BERSHIT 4.0 di Sarawak dibuat disebuah lokasi yang telah ditetapkan oleh pihak Kerajaan Negeri yang turut dipersetujui oleh pihak Polis. Maka sebab itu BERSHIT 4.0 di Sarawak tu boleh dijalankan.

Dan pihak penganjur BERSHIT 4.0 di Sarawak tu juga turut akur dengan ketetapan yang telah ditentukan oleh Kerajaan Negeri serta pihak Polis untuk mengadakan perhimpunan tersebut.

Malah mereka juga turut memberikan komitmen sepenuhnya untuk tidak mengadakan sebarang perarakan dikawasan bandar sebagai menghormati salah satu syarat yang telah ditetapkan.

Itu bezanya dengan BERSHIT 4.0 di Semenanjung yang bukan sahaja tidak menghormati undang - undang, bahkan merasa diri mereka jauh lebih tinggi dari pihak berkuasa itu sendiri.

Dalam erti kata lainnya, pihak penganjur BERSHIT 4.0 di Sarawak ternyata JAUH lebih berhemah dan mempunyai sifat bertanggungjawab dari pengajur BERSHIT 4.0 di Semenanjung.

Nak buat perhimpunan, tapi pilih kawasan ditengah - tengah bandar. Dah la nak buat perarakan, lepas tu menyusahkan orang lain yang lansung takde kaitan dengan perhimpunan tersebut.

Pokok pangkalnya, kalau diorang nak buat perhimpunan, buat la. Tapi yang penting jangan menyusahkan orang lain sehingga mampu menyebabkan kesesakan dan sebagainya. Nak suruh orang ikut undang - undang, tapi diorang sendiri main langgar je, baik tak payah!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Bersih apalah SiBB ni ye, Mereka ni dah besar kepala, itu bontot kaseh bersih dulu, sendiri kotor luar dlm lagi mau buat huru - hara ini negara Melayu, yg sudah berjuang dari zaman penjajah hingga kehari ini, tak hormat. Pada kemerdekaan MALAYSIA dan pejuang bangsa MELAYU, B...B betullah mereka ni...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping