Selasa, November 17, 2015

Huh! Patut la tanah kat Cameron Highland tu banyak yang diteroka secara Haram. Rupanya ada puak - puak yang menyokong peneroka tanah haram ni. Nak pulak dari kalangan puak - puak DAPigs.

Dalam sidang DUN Pahang hari ini, ADUN DAPigs ni bangkit dan mempersoalkan tindakan pihak Kerajaan Negeri mengambil balik tanah yang telah diteroka untuk tujuan pembangunan.

Tapi, Si ADUN DAPigs tu pandai. Dia menggunakan alasan 'Pekebun Kecil' sebagai perisai untuk meraih simpati dan menonjolkan seolah - olah Kerajaan ni kejam dan tidak bertimbang rasa.

Walhal, 'Pekebun Kecil' yang dimaksudkan itu terdiri dari kalangan peneroka tanah haram yang berleluasa dikawasan dia sendiri. Diorang teroka pulak bukannya satu dua ekar je. Tapi sampai puluhan ekar.

Ada yang teroka sampai 50 ke 60 ekar tanah Kerajaan sebelum ianya diagih - agihkan sesama mereka. Yang itu, Si ADUN DAPigs tu tak nak pulak sebut dan bangkitkan dalam sidang DUN.

Sebaliknya, Si ADUN DAPigs tu mempertikaikan pengambilan semula yang dibuat oleh pihak Kerajaan untuk membangunkan kampus UiTM, institusi orang Melayu dikawasan Bera.

Nampak sangat la sifat Chauvanist memang menebal dikalangan puak - puak DAPigs tu. Mengkala kalau orang lain yang buat, meneroka tanah haram, bukan main lagi diorang menyalak. Tapi bila kena ke batang hidung sendiri, sibuk pulak diorang nak pertikai!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pasal "Pekebun Kecil" adalah Cina. Kalau peneroka itu Melayu, pergi mampuslah. Nak bangunkan pulak tu adalah UiTM Pusat pembelajaran Bangsa Melayu.

    Dulu UiTM pun kena halau juga. PKR mana fikir untuk orang Melayu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping