Sabtu, November 28, 2015

Herankan. Kenapa pulak Si Ahli Parlimen Melayu DAPigs tu nak meroyan tak tentu arah dan hanya sekadar menyalak didalam laman blog dia sendiri bila dia dikenakan tindakan saman?

Kenapa tidak dia sendiri yang ambik tindakan tersebut dan failkan saman terhadap laman portalyang didakwa menyeleweng isi kandungan artikel yang telah dia keluarkan sebelum ini?

Kalau betul laman blog tersebut menyimpang dari maksud sebenar yang cuba nak disampaikan dan ianya diambil dari luar konteks, kenapa Si Arif Sabri tu tak saman je blog tu?

Adakah dia takut nak ambik tindakan sedemikian? Atau Si Arif Sabri tu hanya sekadar berani menyalak dan meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal bila dia disaman oleh menantu Perdana menteri?

Tindakan saman itu difailkan terhadap Si Ahli Parlimen Melayu DAPigs tu apabila dia didakwa cuba menabur fitnah terhadap menantu YAB Perdana Menteri dalam satu artikel yang dibuat.

Dalam laporan yang dibuat oleh The Flying Kick, tindakan Si Arif Sabri tu menyalak dalam laman blog dia hanya menimbulkan lebih banyak kekeliruan dan kecelaruan dikalangan rakyat.
"Bagaimanapun, di dalam artikel terbaru yang dilihat lebih kepada bermaksud membela diri sendiri, Ariff Sabri dilihat cuba 'membetulkan' semula beberapa maksud di dalam artikel sebelumnya. Dia cuba menjustifikasikan persepsi yang diciptanya menerusi artikel yang menyebabkan dia disaman itu.

"Perkataan yang membawa maksud pertanyaan, sebenarnya terletak jauh dan tersembunyi di sebalik persepsi negatif yang telah diwujudkan terlebih dahulu.

"Agak menarik ialah apabila Ariff Sabri menawarkan diri untuk berbincang bagi membuang mana-mana bahagian yang sepatutnya dalam artikel tersebut yang dirujuk sebagai fitnah dan memohon maaf kepda orang yang difitnahnya iaitu menantu Perdana Menteri.

"Mengapa sepanjang tempoh yang diberikan untuk dia menurunkan artikel dan membuang artikel tersebut daripada siaran serta memohon maaf, dia tidak berbuat begitu? Bukankah Surat Tuntutan telah dihantar oleh Tetuan Noorhajran Mohd Noor kepadanya dan memaklumkan perkara itu kepadanya?


"Mengapa hanya setelah saman fitnah difailkan, baru dia hendak berbincang dan membuang sebahagian daripada artikel tersebut dan memohon maaf?" soal blog TheFlyingKick.
Nah! Persoalan itu secara tak lansung membuktikan bahawa Si Arif Sabri tu sebenarnya dah mula kelam kabut bila ada pihak yang berani ambik tindakan terhadap diri dia. Dalam erti kata lainnya, dia sendiri yang cari penyakit. Sekarang, dia kena la tanggung sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kepada yang menyaman tidak kira pasal fitnah apa sekali pun pastikan saman sampai muflis, biar jadi pengajaran kepada yang lain. Jangan di selesai di luar mahkamah atau memberi maaf. Kalau setakat hendak cari publisiti baik tidak payah diuwar-uwarkan. Membuang masa dan celaka serta binasa lah sumpah keatas mereka yang berkenaan.

    BalasPadam
  2. Kalau saman kemudian diselesaikan di luar mahkamah baik tak payah saman. Sebab tu lah mereka2 yg berkepentingan galak sgt membuat fitnah berterusan setiap kali fitnah selesai di luar mahkamah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping