Selasa, November 24, 2015

Huh! Wayang belaka!!! Semuanya hanya demi nak menunjukkan KONONnya puak - puak PKR tu tak tunduk kepada segala desakan dan kemahuan yang disuarakan oleh puak - puak DAPigs.

Jika dilihat pada kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR Pusat ni pun rakyat masih lagi skeptikal dan ragu - ragu dengan tindakan yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR sebelum ini.

Lagi pun, pendirian puak - puak PKR ni sering berubah - ubah mengikut kesesuaian semasa. Jadi, tak mustahil sekiranya selepas ini ada pulak dikalangan pemimpin PKR yang beri alasan sebaliknya.

Tambahan pulak, alasan DAPigs yang 'MARAH' dengan tindakan 5 orang ADUN DApigs itu juga tak masuk akal. Dari kenyataan yang dikeluarkan, nampak sangat DAPigs dan PKR ni hanya sekadar 'berlakon'.

Yang lebih menghairankan, kenapa puak - puak DAPigs tu memberikan alasan KONONnya isu cadangan penambakan laut itu wujud sejak zaman pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional?

Adakah puak - puak DAPigs tu dah terlalu ketandusan idea nak menjawab isu kontroversi itu sehingga terpaksa menyalahkan pihak Kerajaan terdahulu untuk sembunyikan kelemahan mereka?

Dah DUA PENGGAL Rejim DAPigs memerintah Pulau Pinang. Takkan sampai hari ini pun, Rejim pimpinan Si Tokong DAPigs tu masih lagi dibelenggu dengan 'Denial Syndrom'?

Hakikatnya, alasan bertaraf LONGKANG yang diberikan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu terbukti hanya untuk menutup kelemahan dan kegagalan diri dia sendiri sebagai pemerintah.

Maka sebab itulah Si Tokong DAPigs tu mula dilihat menggelupor tak tentu arah mencari kesalahan orang lain. Mula - mula, salahkan Kerajaan terdahulu. Lepas tu salahkan 5 ADUN PKR. Semuanya sebab nak menutup kemaluan diri dia sendiri yang semakin terserlah!!!
KUALA LUMPUR: Parti Keadilan Rakyat akan membenarkan pengundian mengikut suara hati atau ‘conscience vote’ berhubung isu lima Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) parti itu dari Pulau Pinang yang bersikap berkecuali dalam proses pengundian usul pemuliharaan alam sekitar.

Pengarah Komunikasi Keadilan, Fahmi Fadzil berkata, meskipun pihaknya tidak bersetuju dengan pendirian Umno di dalam isu terbabit, namun usul yang memohon supaya projek tebus guna tanah pada masa akan datang melalui proses kaji selidik alam sekitar yang menyeluruh adalah baik.


Kami berpuas hati dengan penjelasan lima Adun tersebut dan beranggapan “conscience vote” ini adalah amalan demokrasi biasa yang perlu digalakkan di negara ini,” kata beliau dalam satu kenyataan media hari ini.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping