Rabu, November 18, 2015

Aduhai!!! Apa la malangnya nasib geng - geng Anak Muda Kecoh ni ye tak. Dapat Ketua pun suka sangat guna Kepala Lutut. Keluar kenyataan media pun setakat memalukan diri sendiri je.

Mungkin geng - geng Anak Muda Kecoh tu bangga kot sebab diorang dapat seorang Ketua yang suka keluarkan kenyataan yang hanya sekadar mem-BODOH-kan diri dia sendiri macam ni?

Kot ye pun dia nak 'Menegakkan Benang Yang Basah', jangan la sampai menunjukkan ke-BODOH-an diri dia sendiri dikhalayak ramai. Nak keluarkan kenyataan pun biar la cerdik sikit.

Jangan la Si Ketua Pemuda AMK tu ingat seluruh rakyat di Malaysia ni sama BODOH macam dia sehingga tak tau yang YaPEIM tu ada buat urus niaga lain selain dari kutip duit zakat.

Tambahan pulak, YaPEIM tu bukannya sebuah badan yang boleh kutip duit zakat. Yang diorang kutip hanya duit derma dari orang ramai selain dari menjalankan perniagaan Pajak Gadai Islam.

Lagi pun, mana Si Ketua Pemuda AMK tu tau sama ada Datuk Seri Jamil Khir menggunakan duit YaPEIM bagi mengambil tindakan saman terhadap Pengarah Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu?

Si Ketua Pemuda AMK tu ingat Datuk Seri Jamil Khir ni 'Kokak' sangat ke macam syarikat yang berorientasikan Fitnah tu sampai tahap terpaksa MENIPU rakyat untuk meraih keuntungan?

Dalam erti kata mudahnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Ketua Pemuda AMK semalam pun dah nampak sangat yang dia tak kaji dulu fungsi kewujudan YaPEIM tu sebelum dia keluarkan kenyataan.

Dek kerana rakan dia dari Syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tengah terkial - kial untuk menolak saman fitnah yang telah difailkan terhadap dirinya sebelum ini, jangan pulak dia yang mem-BODOH-kan diri sendiri.
Jangan dia cuba nak tutup cerita fitnah dengan menabur fitnah lain terhadap sesama Islam. Itu pun kalau Si Ketua Pemuda AMK tu dari kalangan orang yang beragama Islam la. Kalau bukan, lain la cerita.

Secara tak lansung, tindakan yang dilakukan oleh Si Ketua Pemuda AMK tu membuktikan bahawa rakan sekutu dia dari syarikat NOW Sdn. Bhd. tu tengah terdesak untuk meraih Publisiti Murahan.

Setidak - tidaknya, baca la dulu serba sedikit mengenai YaPEIM tu sebelum dia nak buat tuduhan atau menyindir Menteri yang didakwa terlibat dalam isu yang didedahkan sebelum ini. Paling tidak, dapat jugak dia mengelakkan diri dari hilang kemaluan dikhalayak ramai!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Perkara sama berlaku dihadapi Baitulmal Sarawak.DAp Swak telah menggunakan Budak Mengawal Pusat Perkhidmatan Tupong/Satok yg beragama Islam memperondakgandakan Baitulmal.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping