Rabu, November 18, 2015

Walaweh!!! Hangat khabar angin yang diterima dari Negeri Pahang ni. Dengar kata, dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang, PKR akan menggantikan tempat Si Foziah tu dengan calon lain.

Bisik - bisik dari orang Kuantan, katanya kepimpinan parti itu akan menggantikan tempat Foziah dengan Si Saifuddin yang baru - baru ni melompat keluar dari UMNO dalam PRU yang akan datang.

Sebelum ini, Si Saifuddin tu dijulang tinggi oleh kepimpinan PKR Pusat dan hangat diperkatakan bakal menjadi Menteri Besar Selangor melalui agenda Langkah Kajang 2.0 yang direncanakan.

Tapi perancangan itu GAGAL apabila ada pihak yang mendedahkannya terlalu awal sehingga dapat dihidu oleh pihak media dan menjadi perbualan hangat dikalangan pengguna laman media sosial.

Si Saifuddin tu didakwa menjadi 'Katalis' baru dalam PKR yang disangka bakal membawa perubahan besar kepada parti itu. Walhal, orang UMNO sendiri pun bersyukur bila dia bertindak sedemikian.

Setidak - tidaknya, UMNO tak perlu lagi nak menyimpan 'Biawak Hidup' seperti Si Saifuddin yang selma ini hanya sekadar berjuang demi untuk mengejar nama dan perhatian semata - mata.

Berbalik kepada cerita Foziah. Orang di Kuantan katanya semua sudah sedia maklum mengenai tahap kesihatan dia sejak kebelakangan ini yang didakwa menghidapi kanser tahap 3.

Sejauh mana keseriusan penyakit yang dihidapi oleh Si Foziah tu, kita tak pasti. Tapi mungkin Si Foziah tu menjadi mangsa akibat 'Radiasi' yang dikeluarkan oleh syarikat Lynas kot.

Andai kata betul la dia dapat kanser dari syarikat tu, bermakna dia adalah orang pertama yang dapat penyakit tu di Kuantan walaupun dia banyak menghabiskan masa di Kuala Lumpur.

Katanya, alasan kesihatan itulah yang membuatkan tempat Si Foziah tu bakal diganti menjelang PRU akan datang. Sejauh mana kebenaran khabar angin ni, yang itu kita kena tunggu. Apa yang pasti, sama ada Si Foziah tu ada atau pun tidak, takde banyak beza pun. Ada pun tak membantu, Takde pun Lagi Baik!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping