Ahad, November 22, 2015

Tak mustahil sekiranya itu tujuan Si Husam tu membuat dakwaan demi dakwaan buruk terhadap kepimpinan PAS tu sejak kebelakangan ini sehingga sanggup dia nak Lafaz Sumpah Talak Isteri.

Konflik yang membabitkan Husam Musa itu didakwa hanya sekadar untuk mengocakkan semula solidariti yang ada dalam PAS terhadap kepimpinan Pusat. Namun ia dilihat tidak mampu menjejaskan parti.

Menurut Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Zuhdi Marzuki, Pas adalah sebuah parti paling kukuh meskipun parti lain dalam negara bergolak kerana permasalahan yang dihadapi dalam parti.
"PAS masih kekal solid (kukuh). Walaupun PAS (dahulu) berpecah dengan beberapa ahlinya telah keluar dari PAS dan menubuhkan parti baharu, PAS kini kekal sebagai sebuah parti yang kuat," katanya.
Dalam sidang DUN Kelantan 8 Oktober lalu, Husam telah menarik perhatian ramai apabila mendedahkan beberapa tindakan kerajaan negeri yang disifatkan tidak wajar dan menyimpang daripada konsep ketelusan.

Antara yang disentuh adalah permohonan aktiviti pembalakan Hutan Simpan Kekal Ulu Sat di Machang oleh sebuah syarikat melalui proses rundingan terus dan kenaikan tarif air yang berkuat kuasa Ogos lalu.

Selain itu, Husam juga turut dilihat menyerang kepimpinan PAS Pusat terutama sekali Presiden parti itu yang didakwa cuba nak menjalinkan kerjasama Politik dengan UMNO sebelum ini.

Husam dalam satu sesi dialog yang diadakan sebelum ini dengan lantang menyatakan bahawa dia sedia untuk bersumpah Lafaz Talak Isteri bagi membuktikan dakwaan yang dibuat.

Tapi yang herannya, sehingga hari ini Si Husam Musa tu masih lagi enggan memenuhi cabaran yang dia buat bagi melafazkan sumpah Talak Isteri yang telah dinyatakan sebelum ini.

Sebaliknya, Si Husam tu hanya dilihat cuba nak melarikan perhatian rakyat dengan membuat kenyataan KONONnya dia bersedia untuk berdepan dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat.

Sekiranya Si Husam tu benar - benar seorang pemimpin yang ada integriti dan kredibiliti, sudah pasti dia akan memenuhi cabaran yang telah dikemukakan sebelum ini. Bukannya mencari alasan untuk melarikan diri seperti seorang PENGECUT!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping