Ahad, November 15, 2015

Pengarah 'Syarikat NOW Sdn. Bhd.' Jangan Buat Perangai Beruk!
Buat laporan kepada SPRM kalau betul dia ada bukti!!!
Sejak dua tiga hari ni, itu persoalan yang dibangkitkan dikalangan rakyat mengenai tindakan pihak NOW Sdn Bhd yang membuat dakwaan terhadap beberapa orang pemimpin UMNO.

"Syarikat" yang mendakwa diri mereka sebagai 'Pejuang Keadilan' itu sejak kebelakangan ini banyak mendedahkan skandal berkaitan dengan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM).

Persoalannya, kenapa pihak 'Syarikat' tersebut tidak membuat sebarang laporan mengenai pendedahan yang dilakukan terhadap Yayasan dan juga pemimpin UMNO yang dimaksudkan?

Sebaliknya, mereka hanya dilihat sekadar menyalak didalam laman media dengan membuat dakwaan kononnya mereka mempunyai bukti kukuh berkaitan dengan tuduhan yang dilakukannya.

Andaikata benar pihak 'Syarikat' tersebut mempunyai bukti yang kukuh, maka sewajarnya mereka perlu membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Biar perkara itu disiasat dan dibawa ke mahkamah bagi membuktikan bahawa mereka berada dipihak yang benar. Bukannya hanya sekadar berselindung disebalik kenyataan media.

Takkan pulak pihak 'Syarikat NOW Sdn. Bhd.' tu tak percaya dengan SPRM? Bukan ke sebelum ini puak - puak Pakatan Haprak tu memuji tindakan SPRM yang menjalankan siasatan terhadap 1MDB?

Jadi, kenapa mereka tidak membuat laporan kepada pihak SPRM tu? Adakah mereka TAKUT nak buat laporan kepada SPRM berkaitan dengan tuduhan yang dilemparkan terhadap YaPEIM?

Atau, adakah pihak 'Syarikat NOW Sdn Bhd' itu sendiri mempunyai agenda peribadi yang sengaja disembunyikan dari pengetahuan orang ramai dengan mengambil tindakan BACUL sedemikian rupa?

Adakah mereka hanya setakat nak cari 'Publisiti Murahan' dengan membuat kenyataan media dan melemparkan tuduhan terhadap pemimpin UMNO yang telah dikaitkan sebelum ini?

Kalau setakat nak cari Publisiti Murahan serta mendapat perhatian dari kalangan rakyat, baik tak payah sibuk la nak mendakwa diri mereka sebagai 'Pejuang Keadilan'. Kalau nak ambik tindakan itu pun diorang tak berani, tak payah la nak berlagak macam pejuang pulak!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Tak yah le lapor SPRM...biar SPRM fokus bangkai gajah.

    Ini bangkai kancil, tunggu Jamil saman....takkan nak jadi orang munafik.

    BalasPadam
  2. Dah 20 tahun sy potong gaji bagi yapeim..jangan lah bagi menteri pi joli..

    BalasPadam
  3. CUBA CHEK KELIH NGO SDN BHD NI ADA BRAPO ORE AHLI

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping