Sabtu, November 14, 2015

Biarpun Si Tony Puaka tu berjaya merebut jawatan Pengerusi DAPigs Selangor dengan menggunakan taktik mencabar CEO 1MDB berdebat, namun perlantikan itu terus dipertikai.

Akhbar China Press yang bertarikh 5 November 2015 menyiarkan artikel mengenai keputusan pemilihan DAPigs Selangor 2015 pada 1 November lalu yang menyaksikan 15 orang dipilih.

Artikel bertajuk ‘Penyelewengan rompak masa depan DAP’ yang ditu­lis oleh Lim Fang disiarkan dalam ruangan Kedai Kopi Orang Ramai halaman C13 mendapat perhatian ramai.

Dalam pemilihan DAPigs negeri Selangor kali ini, seramai 15 ahli jawatankuasa (AJK) CEC Pusat bernasib baik kerana masih dapat mengekalkan jawatan mereka didalam parti tersebut.
"Pada pemilihan akan datang adakah mereka masih bernasib baik lagi, mereka hanya boleh berdoa. Walaupun nama Tony Pua itu begitu hebat setinggi langit, tetapi dalam pemilihan berkenaan, beliau hanya berada pada kedudukan kelapan, berbanding orang yang tiada nama yang mendapat sokongan tertinggi sebanyak 736 undi," lapor akhbar tersebut.
Katanya, walaupun orang seperti Gobind mendapat undi terbanyak, tetapi dia tidak mampu menjadi Pengerusi DAPigs Selangor, sebaliknya Tony Pua yang mendapat hanya 495 undi telah dilantik.

Tindakan ini jelas menunjukkan bahawa puak - puak DAPigs tu dikawal oleh segelintir orang yang mempersendakan kuasa perwakilan untuk memilih calon yang mereka rasakan paling layak.

Ternyata, undi paling banyak diterima ketika pemilihan bukanlah faktor yang membolehkan seseorang itu dilantik menjawat jawatan tertinggi didalam parti diperingkat Negeri.

IRONIKnya, puak - puak DAPigs tu sebelum ini pernah mengejek Barisan Nasional (BN) kerana memerintah Kerajaan Pusat dengan sokongan undi daripada 48 peratus rakyat sahaja.
"Kini perkara sama berlaku apabila individu yang mendapat sokongan antara 30 hingga 40 peratus perwakilan pada pemilihan dilantik menjawat jawatan tertinggi parti di Selangor. Mereka ini menjadi pemimpin yang tidak tahu malu apabila menerima pelantikan ber­kenaan.


Perkara sama berlaku di peringkat DAP kebangsaan apabila individu yang telah melanggar disiplin parti, melakukan salah guna kuasa dan rasuah dengan mudah dapat masuk ke dalam kumpulan ke­pimpinan pusat," jelas akhbar itu lagi.
Jelas, Retorik Politik yang diamalkan oleh puak - puak DAPigs tu membuktikan bahawa mereka hanya terdiri dari golongan HIPOKRIT belaka. Cakap tak serupa bikin. Penyelewengan orang, sibuk dipertikai. Tapi penyelewengan sendiri, diorang pejamkan mata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping