Jumaat, November 20, 2015

Hahaha!!! Bagi sesiapa yang 'Terasa Cili' tu pasti akan 'Pedas' membaca sindiran yang dibuat oleh Si Nik Abduh ni. Jangan ada yang menggelupor jadi 'Puaka' dan jadi 'Pondan' sudah la.

Tapi tindakan yang dilakukan oleh Si Nik Abduh ni wajar dicontohi. Nak pulak oleh Si Pondan tu. Sebagai orang Islam, kalau kita nak tau cerita sebenar, pertama sekali kita kena 'Tabayyun'.
Yakni dalam erti kata lainnya mencari kebenaran pada sumber yang sah. Bukannya hanya sekadar 'Dengar Cerita' yang separuh mentah dan kemudian tu memandai - mandai 'Buat Cerita' sendiri.

Tapi, 'Tabayyun' tu pun hanya untuk orang Islam yang nak menegakkan 'Kebenaran'. Kalau jadi orang Islam yang setakat nak jaga kepentingan Politik Peribadi sendiri, diorang tak buat semua tu. Maka sebab itulah Si Pondan tu suka buat kerja yang bukan - bukan!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping