Jumaat, Disember 11, 2015

Huh? Lain macam pulak kenyataan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean ni? Adakah dia ikhlas atau pun dah hilang akal sewaktu mengeluarkan kenyataan seperti yang disiarkan dibawah?

Kemusykilan itu muncul apabila Si Mahfuz Bean tu dilihat memberi respon yang agak 'Positif' apabila UMNO menghulurkan tangan silaturahim untuk bekerjasama dengan PAS.

Kata Si Mahfuz Bean, cadangan UMNO itu akan membuatkan orang Melayu kembali bersatu sekiranya PAS menerima jalinan kerjasama seperti yang disebut Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Si Mahfuz Bean tu kata, kerjasama PAS dengan UMNO akan memberi kelebihan kepada UMNO dan PAS kerana kaum Melayu di kedua-dua belah parti akan kembali menyokong sesama mereka.
“Najib sudah dapat membaca dan berusaha untuk menjadikan perpecahan undi melayu hanya tinggal pada dua kelompok sahaja iaitu Pakatan Harapan dan Barisan Nasional (BN).
“Inilah lontaran hasrat kerjasama dengan PAS di sebalik kalimah Silaturrahim. Najib juga mengharapkan jika kerjasama ini menjadi kenyataan, UMNO akan mendapat limpahan sokongan undi melayu daripada PAS dan PAS juga akan mendapat limpahan sokongan undi Melayu daripada UMNO,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Menurut Mahfuz, adalah mustahil PAS akan menyertai Pakatan Harapan kerana ketegangan politik PAS dengan DAPigs dan PAN sukar untuk diredakan walaupun PKR cuba memujuk PAS.

Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan Si Mahfuz Bean ni agak bertentangan dengan pendirian yang ditonjolkan selama hari ini dimana dia lebih berpihak kepada Pakatan Haprak tu.

Seperti mana yang pernah didedahkan oleh pemimpin dikalangan PAS tu sendiri, Si Mahfuz Bean ni pernah kata, diri dia seumpama 'Harumanis, diluar hijau tapi didalam isinya oren'.

Maka tak hairan la kenapa ada pihak yang agak musykil apabila Si Mahfuz Bean tu dilihat menyokong cadangan yang dibuat oleh UMNO untuk menjalinkan kerjasama Politik dengan PAS.
Tapi, mungkin dek kerana terdesak untuk mendapatkan sokongan Simpati Murahan dan menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri, maka terpaksa la Si Mahfuz Bean ni 'Makan Kiri Kanan'. Apa yang penting, kedudukan dia 'selamat'!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mahfuz dah tanam saham utk jawatan menteri pengangkutan hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye...menteri kebangangkutan

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping