Isnin, Disember 21, 2015

Aduhai!!! Makin hari makin penuh la Hospital Bahagia dan Tanjung Rambutan kalau perkata ini terus dibiarkan berlarutan. Mau melimpah - limpah jumlah pesakit yang mendaftar diri.

Semuanya hanya kerana cadangan yang dibuat untuk mengadakan kerjasama Politik diantara PAS dan UMNO. Tapi nasib baik la masih takde lagi yang sanggup berguling atas jalan raya.

Terbaru, kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAS ni menambah lagi kepedihan dikalangan puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs tu. Makin sakit otak diorang dibuatnya.

Bak kata orang Ulu Cheka, PAS sedia untuk 'Forgive dan Forget' demi memastikan perpaduan dikalangan Umat Islam tu menjadi kenyataan walaupun ianya diantara parti Kerajaan dengan parti Pembangkang.

Antara lain, Setiausaha Agung PAS Pusat ni menyatakan bahawa parti yang dipimpin oleh Hadi Awang tu boleh memaafkan semua kesilapan yang telah dilakukan oleh UMNO sebelum ini.
KUALA LUMPUR - Pas sedia untuk melupakan dan memaafkan kesalahan yang pernah dilakukan Umno terhadap parti itu sebelum ini, kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan.

Beliau berkata, itu antara ciri-ciri yang ada dalam perjuangan Pas.

"Ini bukan perkara baru ramai pemimpin lain masuk dalam Pas mereka ada kedudukan baik, mereka diterima dengan hati terbuka itu di kalangan ahli (Pas).

"Sekarang ini antara parti (Pas-Umno) kita akan laksana perkara sama (memaafkan dan melupakan)," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Persidangan Agung Perkasa ke-6, hari ini.

Ahli Parlimen Kota Bharu itu memberitahu yang Pas dalam proses memberi penjelasan menyeluruh kepada ahlinya mengenai kerjasama itu.


Kehadiran Takiyuddin dan Pengarah Pilihanraya Pas, Datuk Mustafa Ali di Persidangan Agung Perkasa menarik perhatian ramai dan  menguatkan lagi dakwaan bahawa Pas akan bekerjasama dengan Umno.
Maka, tak heran jika perkara itu bakal membuatkan lebih ramai pengikut Mazhab dikalangan Pentaksu serta Pengampu DAPigs tu yang hilang akal. Diorang memang benci bila umat Islam ni sedia untuk bersatu padu demi kepentingan Ummah!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Itu hanya orang tak beriman kepada allah....

    BalasPadam
  2. DAPig yang mula dulu, sekarang mau pada dengan muka dia orang. Elok-elok Cina Melayu tak banyak masalah pandai-pandai pula nak mulakan tusanami politik.

    "Malaysian for Chinese, Chinese for Malaysian ".

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping