Isnin, Disember 21, 2015

Heh! Nampak gayanya, kecewa betul puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs tu dibuatnya bila diorang dengar cerita kata UMNO dan PAS mahu menjalinkan kerjasama Politik. 

Itu baru dengar cerita. Baru cadangan yang dibuat oleh Presiden UMNO dan disambut secara berkias oleh Presiden PAS secara terbuka. Belum lagi ianya benar - benar direalisasikan.

Kalau korang baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Pentaksub dan Pengampu DAPigs seperti dibawah ni, memang korang akan nampak kecewanya diorang dengan perkara tersebut. Antara yang diluahkan:
PAS, pergilah bersatu. Demi nama Melayu. Demi nama Islam. Demi nama Bumiputera. 

Usah dihiraukan bab RM2.6 bilion. Usah dirisaukan bab 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Usah dirisaukan bab rang undang-undang. Usah dirisaukan bab Akta Pencegahan Keganasan (Pota). 

Usah dirisaukan bab negara yang bakal bankrap. Atau rakyat hidup merana macam kucing kurap. Mencari rezeki dengan getah sekerap. Sekadar rezeki agar anak tidak merempat. 

Usah dirisaukan bab rakyat Kelantan yang belum ada rumah, dek hanyut dibawa banjir. Usah dihiraukan banjir bakal melanda lagi. 

Usah dihiraukan keluhan graduan yang masih menanam anggur, menjual burger untuk hidup. Atau terbeban berfikir membayar hutang pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN). 

Usah dihiraukan rakyat yang terseksa. Angkara kos hidup yang tak kenal siapa. Demi nama Melayu, usah dihiraukan itu semua. 


Janji Melayu di sana diselamatkan. Ingatlah, mereka di sana sedang nazak. PAS, pergilah bersatu. Umpama hulubalang penyelamat yang membawa talian hayat.
Selebihnya, tak payah la kita dedahkan. Cukup la setakat itu sahaja yang kita paparkan. Sebab kalau baca yang selebihnya pun, semua hanya setakat dakwaan dan tuduhan kosong semata - mata.

Tapi, seperti yang kita katakan sebelum ini jugak la. Yang dengki dan panas punggung melihat kerjasama dikalangan umat Islam ni hanya satu jenis manusia je. Kalau diorang bukan dari kalangan Yahudi, dah tentu - tentu diorang ni spesis yang sejenis dengan Setan!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping