Jumaat, Disember 25, 2015

Makin hari, makin sakit otak puak - puak Pakatan Haprak tu dibuatnya apabila sambutan dikalangan rakyat mengenai kerjasama diantara UMNO dan PAS semakin hangat diperkatakan.

Yang lebih hebat, sambutan yang diberikan kebanyakkannya semua ke arah yang Positif dimana mereka mahu melihat perkara itu menjadi kenyataan agar dapat menyatukan umat Islam.

Tapi, ada juga dikalangan mereka yang tak suka dengan cadangan tersebut. Nak pulak dikalangan puak - puak Pentaksub dan Pengampu kepada DAPigs. Diorang memang tak boleh terima.

Jadi, tak heran la sekiranya ada dikalangan mereka akan melabelkan penganalisis Politik yang menyokong kerjasama Politik diantara UMNO dan PAS tu semuanya dibayar oleh pihak yang berkenaan. Tu semua sebab diorang dengki bila umat Islam bersatu padu!!!
SHAH ALAM - Persengketaan orang Melayu dan Islam sesama sendiri kerana perbezaan fahaman politik hanya boleh dihentikan penyatuan dua parti terbesar antara Umno dan Pas.

Penganalisis politik, Prof Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff berkata kerjasama politik itu juga boleh menstabilkan politik negara daripada pertelagahan yang tidak berkesudahan.

"Pemimpin kita tidak fokus untuk merancang pembangunan ekonomi negara bagi mengatasi masalah rakyat.

"Kerjasama itu perlu bagi membolehkan rakyat melihat politik bukan lagi dari kaca perkauman, tetapi keagamaan yang lebih menyeluruh," katanya menerusi Facebooknya, hari ini.

Bagaimanapun Mohammad Agus berkata, kerjasama itu hanya akan berjaya jika mempunyai satu asas dan prinsip yang jelas serta dipersetujui bersama.

"Kerjasama ini hendaklah dilihat rakyat sebagai bukan untuk memenuhi kepentingan elit parti semata-mata.

"Ia perlulah menghasilkan produk politik yang diharapkan rakyat seperti keadilan sosial, kesejahteraan ekonomi, pemimpin berintegriti dan lainnya," ujarnya.

Beliau berkata lagi, kerjasama Umno dan Pas perlu menghormati prinsip Persekutuan Malaysia.


"Hak negeri di bawah pemerintahan Pas seperti royalti minyak perlulah ada penyelesaian menang-menang," katanya lagi.
Categories:

7 ulasan:

  1. Siapa peduli APA PENGANALISIS KATA. Yang penting, APA
    AHLI-AHLI PAS AKAR UMBI KATA. Semunya bersorakkah dengan
    kerjasama ni...................??????????
    Yang bersorak gembira ni cuma bloggar upahan UMNO.
    Yedak.

    BalasPadam
  2. Tidak akan tumbang pun UMNO tanpa PAS yang bakal tumbang. Kalau bukan atas nama untuk menyatukan orang2 Melayu dan mengkukuhkan Islam rasanya PM tidak akan pedulikan PAS yang nyawa2 ikan tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. SENGOTI..KAWE SERO LAGU TU JUGAK

      Padam
    2. HAHAHAHA............Sebenarnya PAS yang akan rugi besar kalau
      bersekutu dengna UMNO. Apasal pulak nak pikul biawak yang harganya RM2.67 Billion.......??????

      Padam
    3. RBA 906 x de modal lain sibuk fasal 2.6 bilion tu padahal ia hanyalah dana politik yg menguntungkan rakyat dan ekonomi negara. Kenapa kau x tanya dana politik DAP tu datang dari mana dan berapa banyak? Hmm memang busuk hati punya olang...

      Padam
  3. Ye ke............HEHEHE.
    Siapa yang beria-ia menghulurkan salam - PAS atau UMNO....???
    Orang yang beria-ia menghulur salam tulah yang dah nazak, susah
    payah mencari 'talihayat' untuk membantunya bernafas. Tetiba PAS
    pulak dituduh nak bersatu dengan UMNO. HEHEHE....kesian

    BalasPadam
  4. Kalau ikut Islam, orang yg hulur salam tulah yg berhati mulia dan dapat pahala berganda
    Kerana menjalin silaturahim sesama Islam. Nampak tak UMNO lebih menjiwai Islam dari PAS. Dalam semua hal UMNO lebih konsisten dari PAS yg sering bercelaru dan u turn yg jelas kurang islamik. UMNO masih pilihan majoriti rakyat dan lebih waras dari segi tindak tanduknya. Syabasy Najib, ular menyusur akar x kan hilang bisanya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping