Ahad, Disember 27, 2015

Heh! Kelakarkan. Inilah tahap mentaliti Politik yang dimiliki oleh puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Punya la kemaruknya diorang ni sampai tahap nak disamakan dengan buah - buahan tempatan.

Jika sebelum ini, ada yang anggap diri mereka sebagai 'Harumanis', sejenis buah mangga yang terkenal dikawasan Utara Semananjung Malaysia kerana isinya yang berwarna Oren.

Bidalan yang menggunakan buah 'Harumanis' tu diberikan kepada pemimpin - pemimpin PAS yang dilihat cenderung menyokong parti Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

Kiranya diorang lebih kurang sama je dengan peribahasa orang dulu - dulu, "Musang Berbulu Ayam". Dalam erti kata lainnya, pemimpin PAS spesis 'Harumanis' ni jenis yang tak setia.

Diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan tak istiqomah serta tidak jujur dalam menjalankan amanah yang telah diberikan kepada mereka.

Kali ini, ada pulak yang menggunakan bidalan 'Buah Kedongdong, diluarnya licin, isinya masan dan bijiknya berduri'. Kiranya, orang tu diluar je nampak baik, tapi didalamnya 'berduri'.

Bidalan itu ditujukan kepada Si Pak Berahim kerana sebelum ini dia yang paling lantang serta mati - matian menolak cadangan untuk menjalinkan kerjasama diantara UMNO dan PAS.
"Berbeza dengan kedondong, luarnya licin tapi rasanya masam dan di dalamnya ada biji yang berduri. Nyatalah, Tuan Ibrahim kini sudah jadi buah kedondong di dalam partinya apabila bersikap menentang kerjasama UMNO dengan PAS."
Soalnya, kenapa Si Pak Berahim tu beria - ia benar nak menolak cadangan kerjasama Politik diantara kedua - dua parti itu sedangkan ianya diterima secara berkias oleh Presiden PAS sebelum ini?

Adakah Si Pak Berahim ni benar - benar faham dengan tujuan kerjasama itu sehingga membuatkan dia melatah sedemikian rupa sedangkan perkara itu belum dibincangkan dikalangan kepimpinan PAS tu sendiri?

Kan pelik tu? Tiba - tiba je Si Pak berahim tu nak meletakkan syarat dan mendesak UMNO untuk menggugurkan dasar perjuangan Nasionalisme mereka sekiranya mahu menjalinkan kerjasama.

Walhal, sebelum ini, takde pulak PAS letakkan syarat sedemikian ketika mereka ber-Tahaluf Siyasi dengan DAPigs dan PKR dalam Pakatan. Kenapa ketika itu Si Pak Berahim ni tak nak bersuara?

Seandainya perkara itu sudah dibincang, sudah ditetapkan oleh kepimpinan PAS sendiri, kita boleh terima. Tapi benda pun tak dibincang lagi, Si Pak Berahim tu dah melatah benda yang bukan - bukan kenapa? Bila orang samakan dia dengan 'Buah Kedondong' jangan dia marah pulak!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. TAKSAH DOK LAYAN LEBAI ONDE2 NI.

    BalasPadam
  2. Hi saya blogwalking nanti lawat lah blog saya http://www.gerobokbuku.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana sudi melawat bro... Happy Walking...

      Padam
  3. MASA DIORANG BERTAHALUS SIASI NGAN DAP PKR TAK ADE PULAK DENGAR SUROH BUANG ITU INI. SUSAH NAK CAKAP NGAN AHLI SYORGA NI....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping