Jumaat, Disember 25, 2015

Kalau siapa yang baca cerita dibawah ni, mesti ada yang akan kata, "Siapa suruh hari tu diorang percaya sangat dengan puak - puak DAPigs ni? Semua ni salah diorang jugak!!!"

Maka dalam erti kata mudahnya, PAS jugak yang menjadi punca kenapa makin banyak kawasan - kawasan orang Melayu semakin tergadai dibawah pimpinan Rejim DAPigs di Pulau Pinang.

Kalau tidak kerana sokongan penuh yang diberikan oleh PAS, takkan mungkin DAPigs tu boleh naik 'Tocang'. Malah, ada yang sanggup menipu dengan mendakwa kononnya Si Tokong DAPigs tu nak masuk Islam semata - mata kerana nak meraih sokongan.

Kalau sebelum ni, bila orang kata baik Barisan Nasional yang memerintah, diorang kata sama je. BN perintah pun, Cina jugak berkuasa. Tapi diorang lupa, Cina BN tak sama dengan Cina DAPigs.

Paling tidak, selama Cina BN menjadi pemerintah, takde tanah orang Melayu yang dirampas. Takde rumah orang Melayu dan India yang dirobohkan untuk dibina rumah Maha Mewah.

Sekarang baru la puak - puak PAS tu pulak yang terdesak dilihat cuba nak mencuci dosa yang telah mereka lakukan dengan pendedahan - pendedahan terhadap agenda Subversif puak - puak DAPigs tu.

Bak kata orang tua - tua zaman dulu; "Menyesal dulu pendapatan, Menyesal kemudian Takde gunanya". Sekarang, kalau PAS menangis air mata darah sekali pun, belum tentu Pulau Pinang tu boleh dapat balik kepada orang Melayu!!!
BALIK PULAU: PAS Pulau Pinang hari ini mendedahkan lagi usaha kerajaan DAP Pulau Pinang untuk mengusir penduduk khususnya masyarakat Melayu.

Setiausaha PAS Pulau Pinang Iszuree Ibrahim berkata demikian ekoran tindakan Kerajaan DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan komuniti Melayu.

"Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki. Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

"Kalau perkara ini tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang", dakwa Iszuree dalam laman web rasmi PAS.

Tambah Iszuree, tindakan membina rumah mahal itu juga seolah-olah mahu menyukarkan penduduk di kawasan itu yang rata-ratanya tidak berkemampuan. 

"Mereka cuba menarik sokongan ketika PRU13 lalu dengan agenda membantu warisan perkampungan Melayu. Tetapi setelah menang dengan kuasa yang ada, tidak disentuh pun," tegas beliau.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Oii semut pala otak kau, kita bagi elaun rm100 sebulan kepada lebai dan imam masjid, umno apa ada kasi. kita halau lebai issk isk awak melayu pahang jangan menyebuk ler.

    BalasPadam
  2. hang kelabu.. negeri lain rm800..hingga rm1000 lee.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping