Jumaat, Disember 04, 2015

Memang tak boleh nak bagi alasan lain dah pada Si Tian Chuak ni. Dek kerana tepu sangat dah kepala otak nak menipu, itu pasal la dia sampai sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri.

Lepas satu persatu alasan yang diberikan oleh Si Tian Chuak ni menonjolkan ke-BODOH-an diri dia sendiri. Bermula dengan alasan kononnya pencerobohan Lahad Datu tu hanya sandiwara UMNO.

Lepas tu, Si Tian Chuak tu bagi alasan kononnya Si Nurul Izzah tu tak berjumpa pun dengan Puteri Kiram tu. Sebaliknya Si Tian Chuak kata, Si Nurul Izzah tu hanya sekadar bergambar je.

Bagi Si Tian Chuak tu, 'bergambar' dan 'berjumpa' tu adalah dua perkara yang berbeza. Jadi dia kata, tindakan Si Nurul Izzah tu berjumpa dengan Puteri Kiram tu bukannya satu kesalahan.

Kemudian Si Tian Chuak tu tampil pulak dengan alasan kononnya dia dan Si Nurul Izzah tu tak kenal pun dengan Si Puteri Kiram tu. Lagi pun perjumpaan diorang tu, orang lain yang aturkan.

Kali ini, sekali lagi Si Tian Chuak tu tampil dengan alasan bertaraf LONGKANG dengan mendakwa kononnya kesultanan yang telah menceroboh Lahad Datu tu bukannya Pengganas.
PKR vice-president Tian Chua today claimed that the self-proclaimed Sulu Sultanate group, which forms part of the Philippine government, is not a terrorist group.

Chua said this when lambasting BN lawmakers and Deputy Home Minister Nur Jazlan Mohamed at the Dewan Rakyat during the winding-up debate on Budget 2016 at the committee stage.
Hah! Kan nampak sangat yang Si Tian Chuak tu dah ketandusan idea dan alasan untuk terus menegakkan benang basah Si Nurul Izzah tu sampai tahap dia terpaksa bagi alasan sedemikian.

Alasan Si Tian Chuak tu membuktikan bahawa dia hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri dan tidak mengendahkan sentimen dikalangan rakyat, terutama di Negeri Sabah.

Jelas, apa yang dilakukan oleh Si Tian Chuak ni hanya sekadar nak memperbodohkan rakyat dengan alasan - alasan yang bertaraf LONGKANG semata - mata. Tapi ternyata, rakyat Malaysia ni tidak la BODOH sangat macam Pencacai Pakatan Haprak tu!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dia ni tak bodoh, tapi dia fikir orang lain bodoh. Selagi ada melayu yang rela di perbodohkan, selagi itu lah dia jadi raja klentong.

    BalasPadam
  2. Idea tc bagus utk dibincangkan secara ilmiah.jgn marah tc&nurulizzah.rakyat msia harus matang berfikir.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping