Sabtu, Disember 26, 2015

Heh! Lain macam kenyataan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang ni. Secara tiba - tiba je dia teringat kawan - kawan yang dah pergi meninggalkan dunia ni. Dia baru teringat nak mati ke?

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sempena sambutan Hari Krismas semalam, Si Apek Kit Siang ni turut menyebut mengenai dua orang pemimpin yang sudah pergi meninggalkan dunia.

Antara lain, Si Apek Kit Siang ni kata, dua orang pemimpin yang disebutnya itu mengamalkan sikap keharmonian serta bertoleransi diantara kaum, agama dan juga budaya.
"...pada Januari 2013, Nik Aziz yang juga menteri besar Kelantan membuat kunjungan sempena Thaipusam ke atas Karpal yang juga ahli Parlimen Bukit Gelugor di rumahnya di Pulau Pinang di mana mereka turut menyambut ulang tahun kelahiran Nik Aziz ke-82," katanya.
Jika dilihat dari satu sudut, betul sangat apa yang dikatakan oleh Si Apek Kit Siang tu. Tapi, setakat itu je la keharmonian yang dijalinkan diantara mereka. Bab lain, tetap bertentangan jugak.

Mungkin Si Apek Kit Siang ni lupa bahawa dalam bab perlaksanaan Hukum Hudud, Allayarham Nik Aziz tak pernah tunduk kepada orang lain, termasuk Si Karpal Singh tu sekali pun.

Dia buat la kunjung hormat beribu kali sekali pun, tapi bab nak melaksanakan Hukum Hudud, Allahyarham Nik Aziz tetap bertegas untuk melaksanakannya walaupun ditentang oleh DAPigs.

Dan mungkin Si Apek Kit Siang tu juga lupa, ketegangan diantara kaum serta agama yang ada sekarang ni pun bukan disebabkan oleh orang lain. Sebaliknya dicetuskan oleh puak - puak DAPigs tu jugak.

Diorang yang mencipta kekeliruan dan menimbulkan perbalahan dikalangan masyarakat Malaysia dengan sentimen - sentimen perkauman untuk memecah-belahkan keharmonian Negara.

Dan kejayaan puak - puak DAPigs tu mencipta perpecahan dikalangan rakyat Malaysia terbukti apabila mereka berjaya menghancurkan PAS dan mewujudkan parti pimpinan Si Mat Sabu tu.

Andaikata Allahyarham Nik Aziz masih hidup sekali pun, sudah pasti dia tidak akan membenarkan DAPigs menjadi dalang kepada perpecahan yang berlaku didalam PAS pada ketika ini.

Jadi, tak usah la Si Apek Kit Siang tu nak cerita pasal orang yang dah mati. Dia yang masih hidup sekarang pun tetap tak bertaubat jugak dari apa yang telah dilakukan selama hari ini. Kot ye pun kalau dia ingat nat mati, baik dia bertaubat awal - awal. Takut nanti tak sempat pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. DAH TAK LAMALAH TU....JATUH TERGOLEK DALAM BILIK AIR TERUS KOJOL....

    BalasPadam
  2. Saudara Lim Kit Siang ahli politik yang boleh tidur lena. Nampak beliau semakin kuat disokong oleh pengundi cina. La ni lagi payahle orang cina nak undi MCA atau gerakan sebab MCA dan Gerakan pun macam sama 'dapat' tidur lena.
    Agaknye pasai tu lah DSN jemput PAS bincang tengok apa yang patut boleh untuk kerjasama. Pengerusi BN perlu bubarkan MCA dan Gerakan daripada menjadi komponen BN. Mereka kelihatan seperti musuh dalam selimut.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping