Selasa, Januari 26, 2016

Hahaha!!! Alasan bertaraf Longkang mana yang dipilih oleh wakil PKR ni untuk memberi jawapan kepada rakyat? Dia ingat, rakyat Malaysia ni BODOH sangat ke macam Macai Pakatan Haprak tu?

Realitinya, semua orang pun tau kemelut disebalik perlantikan sebagai Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) ni. Ramai yang tau apa yang berlaku. Tapi, mana nak PKR dedahkannya.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, wakil PKR Selangor ni kata, ke-GAGAL-an dua orang Ahli DAPigs dipilih menjadi Ahli Majlis adalah kerana berlakunya 'Kesilapan Teknikal'.

Jawapan yang diberikan itu seolah - olah menafikan dakwaan sesetengah pihak yang menganggap Rejim Pakatan Selangor pimpinan PKR membalas dendam terhadap dua orang Ahli DAPigs tu.

Ianya memandangkan dua orang Ahli DAPigs tu sebelum ini juga merupakan Ahli PKR. Namun mereka meninggalkan parti tersebut kerana tidak diberikan sebarang kedudukan dalam kepimpinan.

Maka tampil la wakil dari PKR ni menafikan dakwaan yang dilemparkan sesetengah pihak. Sebaliknya, wakil PKR ni kata, perkara itu berlaku kerana wujud 'Kesilapan Teknikal'. Bukan sebab faktor lain.
"Ianya bukan sebab penolakan ianya lebih kepada masalah teknikal yang libatkan beberapa perkara yang kita tak boleh umumkan.
"Namun saya yakin dalam minggu depan kita boleh selesaikan secara berperingkat dan rasanya kalau berlaku beberapa perubahan ia tidak melibatkan jumlah ahli majlis yang banyak, hanya sedikit saja," katanya.
Soalnya, siapa yang buat pemilihan tu kalau bukan mereka sendiri? Jika wujud "Kesilapan Teknikal" maka itu membuktikan bahawa mereka sendiri yang meng-GAGAL-kannya? Maka siapa yang patut dipersalahkan?

Jika dilihat dari satu sudut, adalah amat mustahil bagi pihak yang membuat pemilihan bagi jawatan Ahli Majlis PBT tu boleh tak kenal dengan nama dua orang Ahli DAPigs tu. Diorang bukan calang - calang orang.

Tapi mungkin dek kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi PKR, maka sebab itu nama dua orang Ahli DAPigs tu digugurkan dengan alasan berlaku "Kesilapan Teknikal". 

Apa yang jelas, penerangan yang diberikan itu secara tidak membuktikan bahawa PKR tunduk kepada desakan DAPigs yang tetap mahukan dua orang ahli mereka itu dipilih sebagai Ahli Majlis PBT. Kalau tidak, kenapa wakil PKR tu menggelupor tak tentu arah!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping