Selasa, Januari 26, 2016

Hehehe!!! Nak tak nak Si Mahfuz Bean ni terpaksa juga mengakui bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu semuanyaKayu belaka. Maka sebab itu dia melahirkan rasa kecewa dia.

Walaupun dia anggap UMNO Kedah sedang menghadapi krisis kepimpinan pada ketika ini, tetapi Si Mahfuz Bean tu tetap optimistik bahawa Pakatan Haprak tu tak mampu nak rampas Negeri tersebut.

Kata Si Mahfuz Bean, perkara itu boleh dilihat dengan jelas tatkala puak - puak Pakatan Haprak tu masih lagi bertelagah sesama sendiri dan tetap GAGAL untuk capai kata sepakat.
“Peluang pembangkang (perampas Kerajaan Kedah dari BN) itu bergantung kepada kebijaksanaan pembangkang dari segi penyatuan, jika mereka tidak bersatu saya tidak nampak akan ada peluang yang baik untuk pembangkang (menang).
“Sebab saya lebih melihat kepada bagaimana penyatuan dikalangan parti pembangkang itu. Sekiranya mereka boleh bersatu peluang untuk menawan kembali Kedah dari BN agak cerah,” katanya kepada FMT.
Sebagai rekod, kemelut diantara parti - parti Pakatan Haprak di Kedah tu bukan sahaja melibatkan PAS dengan DAPigs. Tetapi ianya melibatkan konflik secara dalaman parti itu sendiri.

PAS dengan masalah 'Pengkhianat' yang terdiri dari ahli parti 'Periuk' pimpinan Si Mat Sabu tu. Ditambah pulak dengan ahli - ahli yang menyertai PASMa-Cai pimpinan Bahlol Razi.

Kemudian DAPigs sendiri mengalami konflik kepimpinan mereka apabila CEC DAPigs Pusat didakwa tidak mengiktiraf kepimpinan Negeri selepas melantik 'Orang Luar' jadi Pengerusi.

Konflik diantara kepimpinan DAPigs Kedah dan CEC DAPigs Pusat tercetus apabila pihak RoS tidak mengiktiraf pemilihan parti itu yang diadakan sebelum ini. Bahkan, pemilihan semula pun tidak diterima.

PKR tak payah cerita la. Diorang lebih suka jadi 'Kerakap Diatas Batu'. Setakat hari ini, diorang masih berpeluk tubuh dan tak buat kerja apa pun. Tiba masa nak ambik untung nanti, diorang dulu yang bersuara.

Maka kesimpulannya, telahan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean tu kali ini memang benar. Setidak - tidaknya, dia takde la memikir ke perut dia je. Apa yang jelas, pengakuan Si Mahfuz Bean tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu pun takde la sebagus mana sangat pun!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping