Rabu, Januari 20, 2016

Oh! Sekarang baru la kita tau kenapa budak - budak Mahaberuk tu sanggup langgar pintu kaca dan baring tengah jalan untuk menjadi Macai Pakatan Haprak tu. Katanya sebab diorang takde duit.

Dek kerana diorang takde duit tu la sampai tahap diorang sanggup lakukan apa sahaja sehingga rela menjual maruah diri mereka. Itu pun diorang nak salahkan pihak Kerajaan jugak ke?

Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, salah seorang wakil Mahaberuk tu kata, ada dikalangan mereka yang terpaksa gadai maruah kerana ketiadaan duit untuk buat belanja makan serta bayar yuran.
“Disebabkan ketiadaan duit untuk makan dan bayar yuran, ada segelintir kelompok pelajar yang sanggup menjual maruah diri mereka.
“Punca utamanya ialah kerana tiada duit untuk menampung kos sara hidup serta membayar yuran, dan akhirnya terjebak dalam kancah gejala sosial yang pada mulanya hanya untuk mencari wang untuk makan dan membayar yuran sahaja,” katanya seperti yang dilaporkan dalam Utaranews.
Itu BODOH namanya. Nampak sangat la alasan yang diberikan oleh wakil Mahaberuk ni terlalu singkat dan hanya bertaraf Longkang semata - mata. Terdesak sangat ke dia nak jadi Macai Pakatan?

Persoalannya, yuran pembelajaran apa yang diorang nak kena bayar sedangkan diorang ada pinjaman PTPTN? Bukan ke sebahagian dari pinjaman itu adalah untuk membayar yuran pengajian?

Mahaberuk tu ingat, orang diluar ni semuanya BODOH sebab tak masuk Universiti macam dia gamaknya. Tapi itu tidak semestinya membuktikan bahawa diorang mudah untuk diperdaya.

Walhal, banyak lagi kerja lain yang Mahasiswa ni boleh buat untuk cari duit tambahan. Diorang boleh kerja di restoran, boleh kerja di stesen minyak, boleh kerja di Sibercafe dan sebagainya.

Tapi yang diorang pilih nak jadi Pelacur tu menda kejadahnya? Harapkan belajar je tinggi - tinggi, tapi BODOH nak Mampos ni siapa yang suruh? Lepas tu ada hati nak salahkan Kerajaan pulak.

Kalau dah dasar kepala otak tu penuh dengan Sampah, memang patut sangat la diorang suka buat kerja Pandir macam tu. Nak pulak kalau jadi Pelacur Pakatan Haramjadah tu. Jadi, memang sesuai sangat la dengan taraf pendidikan yang diorang miliki!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Mmg bodoh.....masa blaja jual diri....sok dah grad, dah keje, still x cukup masih jual diri. Kalau camtu smpai mati menjual diri. Pikir la skit. Ilmu yg ada tu cuba la create peluang.....kalau nk menyalahkan org lain tak yah blaja tinggi2

    BalasPadam
  2. yang jantan jual bontot. duit dapat sedap dapat.
    yang betina jual cipap. duit dapat sedap dapat.
    alasan...ingat orang lain bodoh sangat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping