Sabtu, Januari 23, 2016

Hah! Ke mana pulak hilangnya Si ADUN DAPigs Mentakab tu? Kalau sebelum ni, bukan main lantang lagi dia menyalak tak tentu arah dan suka - suka hati je melabelkan orang lain sebagai Badut.

Walhal, Si ADUN DAPigs tu tak sedar yang dia sendiri hanya sekadar Badut Barua kepada puak - puak DAPigs tu sahaja. Maka sebab itu dia pernah diugut dengan 'Bangkai Ayam'.

Soalnya, takkan sekarang dia dah hilang pulak buah kerandut? Atau mungkin, dia tengah menyorok dicelah ketiak Si Apek Kit Siang tu bagi mendapatkan jawapan yang sepatutnya dia keluarkan?

Kiranya, tindakan Si ADUN DAPigs tu lebih kurang sama jugak la dengan apa yang dia pernah buat sebelum ini. Berdegar - degar kata nak saman JAIP. Tapi kemudian, senyap terus!!!

Hari tu, Si ADUN DAPigs ni cuba nak tunjuk pandai dengan mengarahkan agar pihak Kerajaan Negeri mengerah semua penguatkuasa dari 11 kawasan PBT di Pahang turun buat operasi besar - besaran.

Malah Si ADUN DApigs tu kata, pihak Kerajaan Negeri boleh panggil semua penguatkuasa dari 11 kawasan PBT tu untuk menangani isu pelombong bauksit Haram yang melanda Kuantan.

Tapi bila kita dedahkan mengenai 'Jurisdiction' atau bidang kuasa bagi penguatkuasa PBT tu terbatas, tiba - tiba Si ADUN DAPigs tu berenti pulak dari menyalak. Dia dah takde jawapan ke?

Dari pendedahan yang dibuat sebelum ini, jelas bidang kuasa bagi penguatkuasa PBT itu hanya tertakluk dikawasan lantikan dia sahaja. Seorang penguatkuasa tu tak boleh melangkaui kawasan.
"Tak boleh. Penguatkuasa PBT itu hanya mengikut lantikan dimana dia dilantik sahaja. Sebagai contoh, di Temerloh. Jika diluar dari kawasan Temerloh, kuasa yang ada pada penguatkuasa itu dah tak laku.
"Sebab lantikan seorang penguatkuasa itu dibuat oleh Kerajaan Tempatan. Maka lantikan yang dibuat oleh PBT terhadap penguatkuasa itu hanya sah dikawasannya sahaja," jelas sumber tersebut. - laporan Pahangku Media
Kot kalau Si ADUN DAPigs tu panggil Yang Di-Pertua Majlis Perbandaran atau Majlis Daerah mana sekali pun, sudah pasti mereka juga akan menganggap cadangan Si ADUN DAPigs tu "Pandir". Tapi, kalau dah memang dia spesis Pandir, kita tak boleh nak cakap apa la!!!

Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping