Sabtu, Januari 16, 2016

Kalau kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin parti "Periuk" pimpinan seorang yang pernah KANTOI berkhalwat sebelum ni, nampak sangat ianya sarat dengan sarkastik.

Bunyi - bunyi sindiran itu cukup jelas dihadam, tetapi tidak disampaikan dengan terang. Nampak sangat yang dia pun masih 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri dan cuba nak berkias.

Kenapa dia TAKUT nak sebut, pihak mana yang dimaksudkan sebagai Ekstremis yang mirip dengan IS tu? Kenapa dia hanya nak bersembunyi disebalik kenyataan yang berbaur sindiran?

Cakap terus terangkan senang. Tak payah la dia nak main sembunyi - sembunyi. Katakan sahaja Ekstremis tu ialah puak - puak PAS seperti mana yang telah dilakukan oleh mereka sebelum ini.

Kepada siapa sebenarnya dia nak tujukan kiasan 'Tokoh - Tokoh Agama' tu jika bukan dia nak menunding jari ke arah pemimpin - pemimpin PAS yang pernah menjulang nama dia dalam Pilihan Raya Umum yang lepas?

Kenapa TAKUT nak sebut nama PAS? Takut kena saman? Takut sindiran itu terkena pada batang hidung sendiri? ATAU, dia takut jika perkara itu disebut secara terbuka, maka pengikut dia sendiri akan rasa tersindir?

Ibarat "Kacang Lupakan Kulit". Itu la sifat puak - puak parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu ni. Dendam mereka tak pernah padam terhadap PAS hanya semata - mata kerana tak dapat memenuhi kehendak nafsu mereka.

Maka sebab itulah diorang meroyan tak tentu arah dan cuba menyerang PAS dari pelbagai sudut kerana tak puas hati. Ditambah pulak PAS sekarang dilihat mula 'Berjinak - Jinak' dengan pihak Kerajaan. Lagi la diorang "Panas Punggung" dibuatnya!!!
KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Bahrin Shah dalam satu kenyataan malam ini menyeru pentadbiran Datuk Seri Najib Razak supaya menangani ekstremisme yang marak di negara ini. 

Beliau menegaskan pemerintah perlu bertanggungjawab diatas penularan pemikiran pelampau, yang menurutnya tercetus daripada permainan politik yang merbahaya. 

“Saya serta rakan-rakan pimpinan dalam AMANAH telah berkali-kali mengingatkan kerajaan agar tindakan tegas diambil terhadap corak pemikiran dan ideologi sesetengah pihak di Malaysia yang mirip IS. 


Bahkan, beliau mendakwa sesetengah tokoh-tokoh agama terus bebas melancarkan kempen kepada pengikutnya untuk “menghapuskan pengkhianat”, malah ada yang sehingga ke tahap “menghalalkan darah pengkhianat”. 
Categories:

1 ulasan:

  1. Nak tau siapa is, dia suka minum melo overtin

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping