Isnin, Januari 18, 2016

Aduhai! Tak mampu pihak Kerajaan nak ikut saranan yang diberikan oleh Presiden parti "Periuk" yang dipimpin Si Mat Sabu ni. Cadangan dia terlalu bijak sangat untuk dilaksanakan.

Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Mat Sabu tu kata pihak Kerajaan tak payah nak mengabihkan masa buat akta yang bukan - bukan bagi mengekang keganasan agama ni.

Si Mat Sabu tu kata, kalau nak kekang perkara tersebut dari berlaku, cukup hanya setakat bagi 'Pendidikan' je. Tak perlu nak susah - susah melaksanakan akta - akta yang dilabelkan 'Mengarut'.
"Kekang keganasan dengan pendidikan dan demokrasi dan sebagainya. Tidak perlu akta-akta baru. Akta lama pun mengarut," katanya kepada pemberita di Retreat Kepimpinan DAP di Subang Jaya hari ini.
Bahkan kata Si Mat Sabu, pihak Kerajaan kena tiru pendirian yang dibuat oleh parti "Periuk" pimpinan dia yang secara konsisten menolak keganasan sedemikian berlaku di seluruh Negara.

Tapi mungkin Si Mat Sabu tu lupa. Setinggi mana 'Pendidikan' yang dia sendiri miliki? Entah ceruk mana punya pondok dia belajar, tiba - tiba je nak cerita pasal bab agama dan sebagainya.

Lepas tu ada hati pulak dia nak mengajar orang lain suruh tingkatkan pendidikan sedangkan dia sendiri pun PEMALAS. Macam tu pun Si Mat Sabu tu masih tak sedarkan diri lagi?

Soalnya sekarang, walaupun diberikan pendidikan setinggi mana sekali pun tapi kalau takde akta tertentu, macam mana pihak Kerajaan nak ambik tindakan terhadap mereka yang terlibat?

Sedangkan Si Mat Sabu tu sebelum ini pun pernah menjadi tanahan dibawah Akta ISA. Adakah itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri 'Kurang Berpendidikan'?

Walhal, akta ISA tu sebelum ini dibuat khusus untuk mengekang keganasan puak - puak Komunis dan juga pengganas. Hakikatnya, yang menyertai kumpulan IS tu pun bukannya BODOH macam Si Mat Sabu tu. Ramai dari kalangan mereka ada pendidikan tinggi!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping