Khamis, Februari 04, 2016

Alamak ai!!! Tak habis - habis lagi ke diorang ni dengan skandal? Masih tak serik - serik lagi ke? Nampak gayanya, makin bertambah - tambah penyakit puak - puak Pakatan Haprak ni dibuatnya.

Kalau sebelum ini, puak - puak ni hanya mengalami penyakit 'Sakit Hati' yang kronik kerana dengki sebab tak dapat nak merampas kuasa di Putrajaya. Kali ni, diorang mengalami 'Sakit Jiwa' pulak.

Semuanya akibat gara - gara keBODOHan diri diorang sendiri yang ditonjolkan bagi membangkitkan isu tak sewajarnya demi untuk mengelirukan rakyat agar membenci pihak Kerajaan.

Hari tu, puas la puak - puak Pakatan Haprak dari kalangan PKR dan DAPigs tu menyalak pasal isu Bonus Tahunan yang didakwa lambat dibuat pengumuman oleh pihak Tabung Haji.

Dari sebaran maklumat yang mengelirukan rakyat itu, puak - puak Pakatan Haprak tu seolah - olah memberi gambaran kononnya Lembaga Tabung Haji takde duit nak bagi Bonus Tahunan.

Padahal yang membangkitkan isu tu sebelum ini ialah puak - puak PAS yang nak menjaga kepentingan orang Melayu. PKR dan DAPigs yang Bangkrap isu tu hanya sekadar 'Tumpang Sekaki' je.

Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh PAS tu ternyata jauh lebih matang dari Politik Retorik yang dilakukan oleh puak - puak PKR dan DAPigs dengan menggunakan taktik Jijik dan Keji.

PKR serta DAPigs berterus - terusan menghasut rakyat dengan dakyah songsang mereka berkaitan isu tersebut sedangkan PAS berani tampil dan berjumpa dengan pihak Tabung Haji sendiri.


Dan keputusannya, hari ini Lembaga Tabung Haji membuat pengumuman berkaitan dengan pembahagian Bonus Tahunan tersebut dalam satu sidang media yang disiarkan tengahari.
KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus tahunan sebanyak 5 peratus kepada 8.85 juta pendeposit bagi tahun kewangan 2015.

Selain itu, bonus tambahan 3 peratus juga diberikan kepada pendeposit yang belum menunaikan ibadah haji sekali gus menjadikan bonus keseluruhan 8 peratus.
Nah! Itu pun masih jugak ada pihak yang tak puas hati dan mendakwa pembahagian Bonus Tahunan tu kurang dari tahun sebelumnya. Kurang pun, dapat jugak. Bukan tak dapat lansung.

Kot kalau diorang dapat lebih tahun ni pun, apa yang diorang nak buat? Kalau yang setakat baru simpan RM 100, 200 tu, tak payah nak bising sangat la. Duduk kat rumah diam - diam sudah.

Apa yang jelas, pembahagian Bonus Tahunan tu boleh dilihat sebagai satu pemangkin kepada pendeposit agar terus membuat simpanan supaya mereka dapat menunaikan ibadah Haji.

Dan seterusnya ianya juga membuktikan bahawa dakwaan yang cuba disebarkan oleh puak - puak PKR dan DAPigs tu sebelum ini hanya sekadar omongan kosong semata - mata. Bising macam diorang ada simpan beratus ribu. Tapi hakikatnya, satu habuk pun tarak!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Satu penyamun Dan yg lagi satu tu perompak...sama je. Mangsanya rakyat.

    BalasPadam
  2. dah kene salak baru nak umumkan.....hihi

    BalasPadam
  3. BRAPO BANYOK PITIH MUNG ADO DALE TH.MUNG GI AMIK BUAT TUBIK PERABIH.AKU SERO TAK BANGKRAP TH KALU MUNG AMIK PERABIH PITIH MUNG.BENGONG MELANTUN2

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping