Selasa, Februari 02, 2016

Hehehe!!! Mungkin ini kesan sampingan kerana lama sangat tak tido malam kot. Sampai tahap diri sendiri pun dia nak kencing secara terang - terangan. Memang tak sedar diri sungguh.

Walaupun secara hakikatnya, hubungan diantara PAS dan juga DAPigs pada ketika ini memang tak dapat nak diperbaiki, namun Si Menteri Besar Cap Ayam ni tetap juga menaruh harapan.

Dalam kenyataan hari ini, Si Azmin tu masih tetap mahu parti pembangkang dikalangan Pakatan Haprak tu mengekalkan prinsip 'Satu Lawan Satu' dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Kata Timbalan Presiden PKR tu, perbincangan mengenai pembahagian kerusi dikalangan pembangkang dalam Pilihan Raya itu masih lagi boleh diadakan sebelum Dewan Undangan Negeri dibubarkan.
"Biasalah mana-mana pilihan raya kita bincang, yang penting kita mahu prinsip 1 lawan 1 diteruskan," kata Azmin yang dipetik The Malaysian Insider.
Kan nampak sangat yang Si Azmin ni cuba nak TIPU diri dia sendiri? Dia ingat cara tu boleh memperdayakan rakyat dengan memberi gambaran seolah - olah Pakatan Haprak tu masih relevan?

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu jelas memperlekehkan keputusan yang telah dibuat oleh kepimpinan PAS Pusat dan juga DAPigs Sarawak sebelum ini.

PAS dalam satu kenyataan yang dibuat menegaskan bahawa pihak mereka sedia bertanding di 11 kerusi DUN Sarawak dan bersedia untuk menentang sesiapa sahaja terutama dari DAPigs sekali pun.

DAPigs pulak dalam satu kenyataan menegaskan bahawa mereka akan bertanding sekurang - kuranganya di 30 kerusi Dewan Undangan Negeri, termasuk kerusi PKR dikawasan pendalaman.

Nah! Itu membuktikan bahawa hubungan dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu dah memang tak dapat nak diperbaiki lagi sehingga ke hari ini. Jadi, tak payah la Si Azmin tu nak jadi 'Burung Pungguk'. Kalau setakat nak jaga kepentingan Politik Peribadi, baik tak payah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping