Isnin, Februari 01, 2016

Wah!!! Betul ke khabar angin yang kita dengar ni? Dengar katanya, Si Foziah tu sekarang ni dah bersedia untuk membuat 'Pusingan U' 36o darjah berhubung isu bauksit di Kuantan. Ye ke?

Kalau betul apa yang kita dengar, apa yang membuatkan Si Foziah tu akhirnya nak ambik tindakan tersebut? Adakah sebab kerana dia betul - betul "dengar" desakan yang disuarakan oleh rakyat?

Jika sebelum ini, Si Foziah tu sendiri menyatakan pendirian dengan mendesak agar pihak Kerajaan menggantung lesen bagi perlombongan bahan mineral yang menjadi kontroversi di Kuantan.

Persoalan dikalangan rakyat, kenapa Si Foziah hanya setakat nak mendesak agar lesen perlombongan itu digantung sahaja? Kenapa dia tak nak desak agar ianya dihapuskan terus?

Pendirian yang dinyatakan oleh Si Foziah tu dilihat agar bertentangan dengan isu yang pernah dibangkitkan berkaitan pembinaan kilang Lynas yang memproses nadir bumi sebelum ini.

Padahal, isu berkaitan dengan pembinaan kilang tersebut sama dengan apa yang sedang berlaku dalam isu bauksit pada ketika ini. Ianya melibatkan pencemaran dan keselamatan rakyat.

Jadi, kenapa pulak dalam isu bauksit ni Si Foziah tu hanya sekadar nak mendesak Kerajaan 'Gantung Lesen' jika benar isu perlombongan bauksit tu memudaratkan dan merugikan rakyat?

ADUN kata 'Memudaratkan'. Tapi, kenapa
Foziah takat desak 'Gantung Lesen' je???
Walaupun pada ketika ini, perlombongan bauksit itu dihentikan sementara melalui tindakan Moratorium yang dilaksanakan oleh pihak Kerajaan, tapi masih ada lagi suara Longkang yang tak puas hati.

Kalau semalam, Si Amenoworld tu meroyan mempertikaikan isu Ikan Belanak Mati Berjemaah di Sungai Tonggak. Malah wakil rakyat pembangkang pun ada yang tak puas hati juga.

Jadi, kenapa tidak Si Foziah tu buat 'Pusingan U' dan mendesak agar pihak Kerajaan mengharamkan terus perlombongan tersebut jika benar masih ramai dikalangan rakyat yang membantah?

ATAU, adakah Si Foziah tu sendiri pun tak berani nak ambik tindakan sedemikian sebab ada ahli keluarga wakil rakyat pembangkang yang terlibat dan menguntungkan mereka secara lansung? Kalau itu la alasannya, nampak sangat la Si Foziah ni pentingkan diri sendiri!!!
Categories:

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping