Isnin, Februari 01, 2016

Hahaha!!! Dah serupa macam buah Blue Berry Si Rafizi ni bila dengar cerita harga minyak turun mulai jam 12 tengah malam tadi. Habis punah semua agenda dia nak jadikan bahan Politik.

Kalau sebelum ni, kita seringkali dimomokkan dengan cerita kononnya Kerajaan 'Zalim' dan suka menindas rakyat bila menaikkan harga minyak. Tapi bila harga minyak turun, takde cakap apa pun.

Dan kalau ikut logik Si Rafizi, sekiranya harga minyak turun, maka secara automatik harga barang pun akan turun jugak. Tapi kenapa sampai sekarang harga barang masih tak turun - turun?
Sebaliknya harga barang masih kekal pada tahap yang sama sebelum harga minyak turun. Itu satu perkara yang sampai hari ini Si Rafizi tu sendiri tak mampu nak jelaskan kepada rakyat.

Kecut buah kerandut Si Rafizi tu nak hentam peniaga dan pemborong yang rakus menaikkan harga barang sesuka hati mereka bila harga minyak naik. Baru umum petang, tak sempat esok dah naik dah.

Bayangkan. Bila harga minyak naik dua puluh sen, harga teh tarik pun naik dua puluh sen. Apa, dalam teh tarik tu diorang bubuh sampai seliter minyak ke? Tak bertanggungjawab lansung!

Hakikatnya, dek kerana kerakusan sesetengah peniaga dan pemborong ni la yang menyebabkan harga barang naik. Bukannya sebab faktor sama ada harga minyak tu turun atau tidak.

Maka secara tak lansung, logik yang digunakan oleh budak lulusan Universiti luar Negara macam Si Rafizi ni memang tak boleh pakai lansung. Harapkan belajar je tinggi - tinggi, tapi BODOH bertingkat - tingkat!!! Badan je makin gemuk, otak tak berkembang lansung!!!
Categories:

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping