Isnin, Februari 01, 2016

"Ikan Belanak... Ikan Belanak Mati Sekilo... Mati Sekilo, Mati Sekilo... Dia Meroyan!!!"

Hahaha!!! Memang geli sungguh tengok macam mana menggelupornya Si Penjilat Tegar PKR ni. Beria - ia benar dia nak tayang kemaluan dia depan orang ramai. Tak malu sungguh.

Kalau tadi, kita dah jelaskan serba sedikit mengenai isu Ikan Belanak yang Mati Berjemaah dekat Sungai Tonggak di Kuantan tu menurut penjelasan dari penduduk sekitar kawasan tersebut.


Daripada apa yang dijelaskan, nampak sangat Si Amenoworld tu tak ambik tau lansung mengenai keadaan sebenar yang berlaku. Dia main buat cerita ikut sedap kepala lutut dia sendiri je.

Yang paling kita herannya, kenapa cerita pasal Ikan Belanak yang mati secara berjemaah tu juga yang disibukkan sangat oleh Si Amenoworld tu sedangkan ada lagi isu lain yang memerlukan penjelasan dari puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri?

Bagaimana dengan pendedahan yang dibuat terhadap penglibatan secara lansung dari kalangan keluarga wakil rakyat pembangkang dalam isu berkaitan dengan perlombongan bauksit tu?

Kenapa Si Blogger Amenoworld tu tak nak pulak membangkitkan perkara tersebut sedangkan dia boleh mengabihkan masa dok sibuk bercerita pasal Ikan Belanak yang Mati Berjemaah?
Dan begitu juga dengan isu berkaitan dengan beberapa penyokong Pakatan Haprak tu yang terlibat memajak tanah mereka kepada pelombong haram demi mengaut habuan yang lumayan?

Kenapa perkara sedemikian tak nak pulak dijadikan sebagai satu persoalan oleh Si Amenoworld tu? Adakah isu sedemikian tidak dianggap 'Kelakar' dan boleh dijadikan satu bahan lawak jenaka?

Jika kita lihat dari satu sudut, memang kelakar pun cerita tu. Ianya membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu hanya bermain sentimen Politik Retorik sepertimana yang biasa dilakukan.

Bila isu tu kena pada orang lain, sibuk diorang menyalak macam orang hilang akal. Tapi bila kena pada batang hidung diorang sendiri, pandai pulak diorang diam. Itulah 'Keadilan Songsang' yang menjadi amalan puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Penguatkuasa Dan PBT buat APA?...makan tidur kat ofis?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping